י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"לא ניתן לבעלי השליטה במגה לישון בלילה. הם ברחו ונטשו"

כמעט 6 חודשים אחרי תכנית ההבראה הקודמת ו-5 חודשים אחרי התקף לב, אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה, נאלץ להסכים לפיטורים של כ-1,000 עובדים נוספים • רק אל תשאלו אותו על רמי לוי

.
.





בתום הראיון, אייל אלי, יו"ר ועד עובדי מגה, מרגיש קצת עייף. לפני כ-5 חודשים הוא לקה בלבו, ומאז קצב העבודה לא קל לו, במיוחד על רקע התהפוכות שעוברת הרשת. פעמיים בשבוע הוא בשיקום לב, והרופאים אומרים שזה רק עניין של זמן עד שיחזור לעצמו, אבל קל זה לא. לעזוב את תפקיד יו"ר הוועד כמו שלוחצים ההורים? לא בא בחשבון כאשר 1,000 עובדים בתת-הרשת YOU פוטרו. זאת, נזכיר, נוסף על כ-1,000 עובדים שכבר פוטרו בתוכנית ההבראה הקודמת.

- אתה לא מרגיש מרומה? שלחו אתכם לתוכנית הבראה, ועכשיו עוד אחת.

"מגה דווקא עלתה על פסים מצוינים. אחרי הסכם ההבראה הגענו לפדיון של 80 מיליון שקל בשבוע, שזה מעבר לציפיות של ההנהלה ושל הדירקטוריון. ראינו לקוחות באים אלינו, והחנויות היו בסדר. אבל, לצערי הרב, מספר ספקים גדולים מאוד, שחלקם מונופולים, התחילו לשחק עם מגה באספקת סחורה, דרשו תשלום במזומן, וזה גרם לקשיים".

- ועכשיו אתם נדרשים לעוד פיטורים.

"יכולתי שלא להסכים לפיטורים של עובדים נוספים, ללכת עם האמוציות ולהסתכן בזה שהרשת תקרוס לגמרי - או לגלות בגרות. מי שלא יודע לקבל החלטות, שלא יהיה בוועד העובדים.

"אנו מצפים מהבעלים, שאומרים עליהם שהם העשירים הכי גדולים במדינה, שיגלו אחריות ולא יזרקו את העובדים ללשכת העבודה. ב-14 השנים שמגה בבעלות דודי ויסמן, שרגא בירן והקיבוצים, הם משכו דיבידנדים מטורפים, משכו דמי ניהול בסכומים גבוהים, עשו לביתם יפה מאוד. לכן אנחנו דורשים מהם כעת ללכת לחשבון העו"ש הפרטי ולהביא כל אחד 20 מיליון שקל. מי שנהנה במשך שנים מדיבידנדים ומדמי ניהול יפים, צריך עכשיו להכניס יד לכיס.

"היה ומגה תיפול, כל הפירמידה של קבוצת אלון שנמצאת מעליה תיפול אחריה. לא ניתן לזה לקרות: אני אביא אוטובוסים שלמים לבתים שלהם, ונביא לשם את המחאה. לא ניתן להם לישון בלילה. הם ברחו ונטשו, וההזרמה שסגרנו עליה (בהסדר הקודם), של 320 מיליון שקל, לא מספיקה. כעת, כשהולכים להבראה נוספת, אנחנו מצפים לראות אותם נותנים כתף".

שרגא בירן ודודי ויסמן לא הגיבו לדברים.
מגה מאבק עובדים פיטורים הבראה ויסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד