כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סערת ריבלין החדשה: ישתתף בכנס יחד עם 'שוברים שתיקה'

מילואימניקים פנו לנשיא בדרישה - בטל את השתתפותך היום בכנס בארצות הברית, בו ייטלו חלק נציגי הארגון "שוברים שתיקה" • לשכתו של ריבלין הגיבה - "מדובר במשתתף אחד מתוך עשרות, שלא יהיה נוכח בפאנל עם הנשיא"

הנשיא ריבלין, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
הנשיא ריבלין, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


ביקורו של הנשיא ריבלין בארצות הברית מגיע שוב לכותרות - לאחר טקס ההדלקה בהשתתפות הרבה הרפורמית, מתעתד היום (א') הנשיא רובי ריבלין להשתתף בכנס "הארץ", יחד עם אנשי ארגון שוברים שתיקה, ועורר בכך מחאה ציבורית ברחוב הישראלי.

"אנו, קצינים וחיילים במילואים, מוחים וקוראים לנשיא שלנו לא לתת לגיטימציה לשקרים ועלילות דם של ארגון שוברים שתיקה ואחרים," אמר רס"ן במיל' עמית דרי, מ"פ במילואים ומנהל המכינה הקדם-צבאית 'תבור' לעיתון 'ישראל היום', "אנחנו, קצינים וחיילים המגיעים בכל פעם באהבה לשירות המדינה, מסרבים להיות מופקרים לשקרים ולעלילות המופצות עלינו בארץ ובחו"ל".

דרי הוסיף כי המחאה אינה נגד הנשיא ריבלין עצמו, "שאותו אנו מכבדים מאוד, אלא נגד מסע התעמולה השקרית המופנית כלפינו וכלפי מדינת ישראל. אנו מבקשים מהנשיא שגם אם יבחר לא לבטל את השתתפותו, ינצל את הבמה שניתנה לו בכנס להעביר מסר: מותר לבקר, אסור לשקר."

ראש המכינה, רס"ן עמיחי שיקלי, התבטא גם הוא כי "אי אפשר ביד אחת להעניק אותות הצטיינות לחיילי צה"ל בבית הנשיא, וביד השנייה - לחבק את מנועי הצמיחה של BDS-ה ודומיו. כמו שידע להימנע מהזמנת הזמר עמיר בניון לבית הנשיא, הוא צריך להימנע מהענקת חותמת כשרות לעמירה הס, אבנר גבריהו וחבריהם. בביקורת על מדינת ישראל, שהיא לגיטימית דרך אגב, יש לשים גבול בין ביקורת לשקר".

מבית הנשיא נמסר בתגובה לדברים כי "הנשיא יישא דברי ברכה במהלך כנס של עיתון 'הארץ,' כפי שעשה במגוון כנסים המאורגנים על ידי כלי תקשורת שונים מפעם לפעם. בהתייחס לעובדות, חשוב לציין כי במקרה זה מדובר במשתתף אחד מתוך עשרות המשתתפים בכנס במהלך היום. הוא ייקח חלק בפאנל שאינו מתקיים בנוכחות הנשיא, ועל כן בין הדברים אין קשר".

כזכור, בשבוע שעבר השתתף ריבלין בטקס הדלקת נרות חנוכה שהונחה ונוהל על ידי רבה רפורמית. בעקבות ההשתתפות זכה ריבלין לביקורות מצד פוליטיקאים חרדים.

אחד מחברי הכנסת של 'יהדות התורה' אמר ל'בחדרי חרדים' בעקבות השתתפותו של הנשיא בטקס, כי "היה ברור לנו במרוץ לנשיאות שרובי ריבלין כנשיא יהיה בעייתי, ולכן מלכתחילה תמכנו בדליה איציק, אך בסיבוב השני לא נותרה לנו ברירה והאפשרות הייתה בין ח"כ שטרית, שהתבטא כמה וכמה פעמים בעד הרפורמים, או ח"כ ריבלין, שהינו איש שומר מסורת. היו שטענו בסיעה שריבלין כנשיא יהיה רע יותר משטרית, והתייפייף לציבור החילוני".

הח"כ הוסיף - "בסוף הכריעה דעת הרוב והוחלט לתמוך בריבלין, וכזכור בעקבות כך, הוא הפך להיות נשיא. לצערנו כאשר יגרונו ארע, והנשיא ריבלין לא מפסיק להתבטא נגד היקר לציבור החרדי, כמו התבטאויותיו בנוגע לגיוס, והחובה של לימוד ליבה ועוד. כעת הגדיל לעשות ונתן גב לרפורמים, הדבר המסוכן ביותר ליהדות".
ריבלין נשיא ארצות הברית שוברים שתיקה מילואימניקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד