כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

"לא שאלו אותי כשמינו לי את נהרי"

השר חיים כץ התייחס לנתק בינו לבין סגנו מש"ס, והביע תמיכה במינוי שמחון • וגם להרצוג יש מה לומר בעניין

השר חיים כץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
השר חיים כץ, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


שר הרווחה חיים כץ מתייחס הבוקר (א') לנתק בינו לבין סגנו ח"כ משולם נהרי. כץ אמר כי הוא מתכוון בעתיד הקרוב להכניס אותו לעבודה במשרד.

בראיון לנועם זיגמן בתכנית 'חדש על הבוקר' ברדיו 'קול ברמה' אמר כץ כי - "אנחנו לא עובדים ביחד, אף אחד לא שאל אותי כשמינו אותו, אני מתכוון בעתיד הקרוב לקרוא לו ולתת לו נושאים לעבודה ולהכניס אותו, בייחוד שיביא כספים מההסכמים הקואליציוניים. אם הוא יביא כספים שיכולים לשפר סוג מסוים של אוכלוסיות - אני בעד".

כמו כן, סערת מינוי אבי שמחון ליו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה נמשכת - שר הרווחה חיים כץ אומר כי "שמחון היה צריך לחזור בו מהדברים שאמר".

לדבריו של שר הרווחה, "אבי שימחון הוא אדם ראוי למרות כל האמירות שלו, אני אצביע בעד. אני לא מבין את האמירות שלו. אולי הוא היה צריך לחזור בו, אבל לא על זה יקום וייפול דבר".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב הבוקר לסערת המינוי ואמר - "לא הופתעתי על מינויו של אבי שימחון, שמעתי גם את חברי כנסת החרדים הבוקר מדברים בנושא. אני לא נותן ציונים לחברי הכנסת החרדים, הציבור החרדי צריך לומר את דברו, היות ואני מכיר את ההתנהלות הפוליטית קשה לי להאמין שהם יעשו זאת, אבל הם חייבים לבוא לראש הממשלה ולשאול למה ומדוע".

הרצוג התייחס גם לדו"ח והעוני: "נתניהו של 2003 הוא נתניהו של 2013, הוא אשם ישיר בכנסת אלפי משפחות למעגל העוני. העוני הוא איום אסטרטגי לפחות כמו מתווה הגז". את הדברים אמר הרצוג גם הוא בראיון לנועם זיגמן ברדיו 'קול ברמה'.

"שונא חרדים ועניים"
כזכור, אמש החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו למנות את שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, זאת על אף שהתבטא בעבר כנגד ריבוי ילודה, ואמר בוועידת גלובס בשנת 2010 כי "במדינת ישראל ישנה תופעה שלא קיימת באף מדינה מפותחת בעולם - לשכבות אוכלוסייה שלמות ישנן שבעה, שמונה ואף עשרה ילדים. יתרה מזו, לבדואים יש גם כמה נשים. זה דבר שהוא הרסני לחברה כי הסיכוי שהילדים הללו יגמרו בית ספר וירכשו מיומנויות הוא נמוך.

"אנחנו חייבים לשאול את עצמנו כחברה, מה עלינו לעשות לטובת האנשים הללו, שמזיקים לעצמם וילדיהם. עד שהבעיה הזו לא תיפתר, לא נוכל למגר לא את העוני ולא את האי-שוויון, כי הכנסה שמתחלקת בעשרה, ברור שאינה מספיקה. כך אנו מגדלים דורות של עוני. זו בעיה אקוטית והיא ייחודית לישראל", אמר שמחון.

בזמנו, הותקף שמחון על ידי הח"כים החרדים, ובמיוחד יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שהשווה אותו לפרעה.

עם היוודע דבר המינוי אמש, הגיבה ח"כ שלי יחימוביץ ואמרה כי שמחון "שונא עניים בכלל וחרדים בפרט".

גם יו"ר ועדת המדע של הכנסת, ח"כ אורי מקלב הגיב למינוי: "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים".

למתקפה הצטרף גם ח"כ ישראל אייכלר, שפנה למזכיר הממשלה וביקש להעביר מסר חריף לנתניהו. "אינני יודע מי נתן עצת אחיתופל למנות שונא משפחות ברוכות ילדים כאבי שמחון ליועץ כלכלי. יש זעם גדול בציבור משפחות ברוכות הילדים. נתניהו חייב לדרוש מאבי שמחון להתנצל בפומבי על דבריו המתועבים נגד משפחות ברוכות ילדים", אמר אייכלר.
הרצוג שמחון חיים כץ משולם נהרי קול ברמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד