ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הרבי מסטריקוב מסביר: למה הפגנתי?

המחאה בבני ברק נגד חנויות שמכרו ניידים ללא כשרות, הביאה את האדמו"ר לצאת ולהפגין, ואף לנמק את עמדתו

האדמו"ר מסטריקוב, צילום: בעריש פילמר
האדמו"ר מסטריקוב, צילום: בעריש פילמר צילום: בעריש פילמר


בשבועות האחרונים החלה מחאה בעיר בני ברק נגד חנויות הסלולר שמכרו מכשירים ללא חותמת כשרות, למחאה הצטרף גם האדמו"ר מסטריקוב, שאף יצא להפגין. אמש (מוצ"ש) הסביר האדמו"ר מדוע בחר להצטרף למחאה.

בדברים שנשא לאחר מעמד הדלקת נר חנוכה בבית מדרשו בבני ברק, אמר האדמו"ר - "‏ברוך ה' שבשבועות האחרונים היה קידוש ה' גדול שקומץ אנשים יצאו למחות בכמה חנויות שלא היו נשמרים מאותם כלי משחית שיצאו מזה מכשולים גדולים, ומשמים סייעו למחאה הזו ואותם בעלי החנויות קיבלו על עצמן להישמע להוראת הרבנים לקחת הכשר.

"זה התחיל בחנות אחת וממנו למדו אחרים שבאו מעצמם לבקש פיקוח וכשרות, הגם שעדיין המלחמה בעיצומה וצריך עוד לעבוד קשה נגד המכשולים".

האדמו"ר הוסיף עוד ואמר - "היו שטענו על אותם שיצאו למחות וכי לצורך מה עושים כך ואין זה מתאים לנהוג כך, ועוד הוספו לומר שהלוחמים נמשכים בעצם אחרי אחרים ולא מדעת עצמם הם יוצאים למחות ועוד טענות שונות ומשונות. ואנו נאמר להם: האם גם נגד בני חשמונאי הייתם טוענים כך? הרי כידוע גם הם היו יחידים במלחמה. ואם אכן היו שומעים לדבריכם, לא היינו זוכים לימי חנוכה".

"שמעתי רינונים" אמר האדמו"ר "שזה שיצאתי גם אני בעצמי למחות בחנות כזו. לא היה הדבר מדעת עצמי אלא מפני שעסקנים עמדו עלי לעשות כן, רינון זה הוא גם סוג תחכום של חכמת יוון כדי למעט את הרושם של המחאה ואדרבה אני קורא לעסקנים ומעורר אותם שלא ירפו ידיהם מן המלחמה".

לסיום אמר האדמו"ר ‏- "כאשר היצר הרע מתלבש בכל עת בדרכים מחדושים הוא מתוחכם מאד עד שקשה להכירו, כי הוא מתחבא בכל מיני תירוצים וטענות שממציא על אותם הלוחמים נגדו, על כך צריך לעזר וסיוע משמים כדי להילחם בו".
סטריקוב סלולר הפגנה חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד