י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

יוונים ויהודים: תביעה נגד הכנסיה

"רגבים" הגישה תלונה פלילית נגד הכנסייה היוונית על הפרת צו עם בניית אמפיתאטרון סמוך למנזר בבקעה

פטריאך הכנסיה היוונית בירושלים, צילום: מרים אלסטר, פלאש90
פטריאך הכנסיה היוונית בירושלים, צילום: מרים אלסטר, פלאש90


המרד היווני - תנועת רגבים הגישה תלונה פלילית במשטרה נגד הפטריארכיה היוונית, לאחר שזו הפרה במזיד צו ביניים של בג"ץ שאסר על המשך בניית אמפיתאטרון לא חוקי שקיבל צו הריסה.

במהלך הקיץ שעבר עתרה תנועת רגבים לבג"ץ נגד "הפטריארכיה היוונית", לאחר שזו החלה בהקמת אמפיתיאטרון ענק סמוך למנזר דיר-חג'לא שבבקעת הירדן, ואף החלה בעיבוד קרקעות השייכות למדינה.

במרץ 2014 פנתה רגבים למנהל האזרחי בדרישה לנקיטת פעולות פיקוח ואכיפה כנגד הבניה הבלתי חוקית במקום, ובמנהל האזרחי השיבו כי "נמסר צו הריסה וצו הפסקת עבודה במקום, וכי נגד המבנה נפתח הליך בב"ח (בניה בלתי חוקית) אשר נמצא בסדר עדיפות גבוה".

למרות צו ההריסה, נמשכה הבניה במקום באין מפריע. בחודש מאי 2014, כחודשיים לאחר הפניה הראשונה של רגבים למנהל האזרחי, תועדה המשך הבניה הנמרצת במקום, וכי המבנה המפואר עומד על סף סיום בנייתו.

בעקבות המשך הבניה עתרה תנועת רגבים לבג"ץ, שהוציא במהלך יוני 2014 צו ביניים האוסר על המשך הבניה במקום. בהקשר ברור לטענות רגבים על גרירת רגליים מתמשכת מצד המנהל האזרחי, הורה השופט צבי זילברטל, כי על המנהל האזרחי לתעד מידית את מצב הבניה כדי לוודא שהיא לא ממשיכה להתקדם.

לקראת הדיון בבג"ץ, שבאופן סמלי התקיים בעיצומו של חג החנוכה, יצאו אנשי 'רגבים' לתעד את המבנה כדי לבדוק האם צו-הביניים הופר. השאלה נענתה מאליה, כשאת פניהם קידמה יציקת בטון גדולה שנוספה במקום ואף קירות חדשים. הפיגומים ומערבלי הבטון שעמדו בחזית המבנה לא הותירו מקום לספק.

בעקבות הפרת צו הביניים המהווה עבירה פלילית, הגישו אנשי רגבים תלונה במשטרה כנגד הכנסייה היוונית והעומד בראשה, בדרישה לפתוח בחקירה ובהליך פלילי.

"יש לראות בחומרה את הפרת צו הביניים, שכן אין מדובר בעבירה פלילית של אדם פרטי אלא של גורם בינלאומי בעל שם המחויב לכיבוד הריבונות הישראלית באזור", אומר עורך הדין בועז ארזי מתנועת רגבים. "הכנסייה היוונית איננה מעל החוק ומעל החלטות בית המשפט העליון. כאשר בית המשפט מוציא צו ביניים האוסר על המשך הבניה, על הכנסייה היוונית מוטלת החובה למלא אותו ככתבו וכלשונו".

"הפטריארכיה היוונית-אורתודוקסית" המכונה גם "המנזר היווני", היא מקום מושבם של הפטריארך היווני-אורתודוקסי, הסינוד הכנסייתי וצוות הניהול של הפטריארכיה ונכסיה. מאז 2011 הפטריארך הוא תיאופילוס השלישי מירושלים. יש לציין כי הפטריארכיה מייצגת את הקהילה הנוצרית הגדולה במדינת ישראל.

התגדמות הבניה במקום, באדיבות 'רגבים'


כנסיה יוונים רגבים בגעת הירדן מנזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד