כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

תולדות אהרן: ספר תורה נפל בשבת

הלם בחסידות הירושלמית: בשעת מנחה בעת פתיחת ארון הקודש בשטיבלא'ך - נפל אחד מספרי התורה לארץ

הרבי מתולדות אהרן  בקריאת התורה. צילום: העולם החרדי
הרבי מתולדות אהרן בקריאת התורה. צילום: העולם החרדי


הלם בתולדות אהרן: בשבת האחרונה, בעת תפילת מנחה סמוך לשקיעה, בהיכלי התפילה בשטיבלא'ך של בית המדרש הגדול בשכונת מאה שערים בירושלים, בעת שאחד החסידים ניגש לפתיחת ארון הקודש לקריאת התורה - נשמט ספר תורה אחר מארון הקודש ונפל ארצה.

בחסידות ממתינים להוראות מיוחדות מהרבנים והאדמו"ר - שעדיין לא עודכן בפרטים. מדובר במקרה ראשון מסוגו בחצר החסידות של נפילת ספר תורה ובעקבות כך הערב צפויה לתקיים אסיפה של כל רבני הקהילה להחליט כיצד ינהגו.

על פי ההלכה: מי שראה ספר תורה שנפל, מעיקר הדין אינו חייב בתענית, אמנם כתבו הפוסקים שטוב הדבר שיתענה, אבל בזמנינו שהציבור חלש, ובפרט מי שהתענית יכולה לגרום לו ביטול תורה, נהגו להקל שבמקום להתענות ייתן צדקה לעניים, ובפרט לתלמידי חכמים.

גם מי שהיה בבית הכנסת ולא ראה את ספר התורה על הרצפה, יש לו ענין של תיקון וכפרה, וכפי שמבואר בשו"ת מהר"י ברונא שנפילת ספר תורה זהו אות מן השמים שצריך לחזור בתשובה, ולכן ראוי לכל מי שהיה בבית הכנסת להתחזק בתורה, ולתת צדקה לעניים תלמידי חכמים כדי להחזיק תורה ולומדיה. ובספר תירוש ויצהר כתב שספר תורה שנופל זה מראה שיש חסרון בכבוד התורה, ולכן צריך להתחזק בכבוד התורה.

כזכור, בשמחת תורה האחרון נפל האדמו"ר מסאסוב עם הספר תורה על הרצפה, אלא שבמקרה ההוא הספר לא נגע ברצפה, כך גם בחצר חסידות מונקאטש בבורו פארק האדמו"ר נפל בעת ההקפות עם ספר התורה - שגם לא נגע ברצפת בית המדרדש ונשאר בידיו של האדמו"ר.
תולדות אהרן ספר תורה נפל שבת הלכה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד