י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בית הדממה: הח"כים מפחדים מבנט?

חברי הכנסת ושרי הבית היהודי חוששים לבקר את יו"ר המפלגה על דבריו נגד הרב הראשי • מי ה'אמיץ' היחיד?

בנט ויוגב. צילום: פלאש 90
בנט ויוגב. צילום: פלאש 90


קשר של שתיקה: ח"כי הבית היהודי חוששים להגיב על דבריו של יו"ר המפלגה, שר החינוך נפתלי בנט, כנגד הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, שאמר כי ביקורו של בנט במוסדות הקונסרבטיבים אסור. דברים שגררו תגובה חריפה מבנט, שצייץ בטוויטר: "‏נאמרו היום דברים שאסור שיאמרו על ידי מנהיג ציבור בכיר בישראל. קירוב יהודי העולם היא משימה קיומית לעם היהודי. אמשיך בכך".

בחדרי חרדים פנה לחברי הכנסת והשרים בבית היהודי עם שתי שאלות.

א. יו"ר מפלגתך, שר החינוך נפתלי בנט, ביקר במוסדות רשמיים של הקונסרבטיביים. האם המהלך מקובל עליך?

ב. האם התקפתו על הרב הראשי לישראל שגער בו על ביקורו, היא לרוחכם?

בלשכותיהם של שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, ח"כ שולי מועלם וח"כ מוטי יוגב - סירבו להגיב.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' סירב להגיב והפנה אותנו לדברים שאמר בראיון לגלי צה"ל בשבוע שעבר (ה), שם הסביר: "מצד אחד אני חושב שאנחנו כמדינה חייבים לשמור על יהדות העולם באשר היא, אני חושב שיש לנו גם אחריות כמדינה לוודא שאנשים לא יתבוללו, ומצד שני אסור לנו בשום פנים ואופן להעניק לאף אחד מהזרמים האלה הכרה ומעמד כזרם לגיטימי ביהדות במדינת ישראל".

"אני חי מתורה משמיים. התורה משמיים שלי אומרת שיש תורה אחת בלבד, והנצרות היא שקר, והאסלאם זה שקר וגם הרפורמים והקונסרבטיבים זה שקר, זה עיוות של היהדות", הוסיף, "כאנשים אני מאוד אוהב אותם, כיהודים אני מאוד רוצה אותם חלק מהעם היהודי, לא מוכן לתת לגיטימציה לשקר, לעיוות".
בית יהודי בנט סמוטריץ תגובה הרב לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד