י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

תושבי שדה צבי הפגינו: תקנו את הצומת כדי למנוע את ההרוג הבא

זאת בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בצומת, ב-4 בדצמבר. מנכ"ל אור ירוק: ״כל יציאה מהמושב היא הימור על החיים ולכן אסור לחכות להרוג הבא. האחריות היא של משרד התחבורה שחייב להפוך את הצומת ואת כל הכביש לבטוח"

תושבי שדה צבי הפגינו: תקנו את הצומת כדי למנוע את ההרוג הבא



הבוקר, יום א', 13 בדצמבר, קיימו תושבי מושב שדה צבי שבנגב הפגנה בשיתוף עמותת אור ירוק, במטרה להביא לשיפור התשתית בצומת הכניסה למושב, בחיבור עם כביש 293.

בהפגנה נכחו עשרות מתושבי המושב והיא באה בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בצומת, ב-4 בדצמבר ובמהלכה נהרגו אביב נחמיאס וסימור נחום ז"ל מירושלים. בתאונה נפצעה קשה חברתם טליה כהן שעדיין מאושפזת בבית החולים.

ההפגנה החלה ב-07:30 ובמהלכה חסמו עשרות תושבים את צומת הכניסה למושב וגם לכביש 293 דבר שגרם לעומסי תנועה. התושבים דורשים מחברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה להסדיר את הכניסה למושב ולמנוע את ההרוג הבא.

מירב אביטן תושבת שדה צבי וראש צוות החירום: "זה צומת ארור, אנחנו כאן נלחמים ונילחם עד שנגיע לתוצאה שאנחנו מייחלים לה –עד שיתקנו את העוול של הצומת הזה. הצומת נמצא באחריות חברת נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ואנחנו דורשים שיעשו את מה שצריך, אנחנו דורשים מענה מיידי לטיפול בצומת הזה. ההרגשה שלנו היא קשה ומפחידה בכל הקשור לצומת הזה אנחנו מפחדים מההרוג הבא".

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: ״כל יציאה מהמושב היא הימור על החיים ולכן אסור לחכות להרוג הבא. האחריות היא של משרד התחבורה שחייב להפוך את הצומת ואת כל הכביש לבטוח עבור התושבים ומשתמשי הדרך השונים. במשרד לבטיחות בדרכים יודעים בדיוק מיהם הצמתים האדומים והמסוכנים בישראל והיכן הם ממוקמים, ולכן חייבים להחזיר את 200 מיליון השקלים שקוצצו מהתקציב שמיועד לשפר את התשתית בצמתים אדומים וקטעי דרך מסוכנים״.

יהודה בן לולו תושב: "אין בצומת שדה ראיה, מי שבא מבית קמה לכיוון נתיבות לא יכול לראות את הצומת, עד שקולטים את הרכב זה 30-40 מטר. כל חודש יש תאונה. לפני חודש תושב נוסף נפגע והוא עדיין מבית חולים. אני מבקש מחברת נתיבי ישראל, תחסכו בחיי אדם ולא לחסוך בכסף ויפה שעה אחת קודם".

מנתוני עמותת אור ירוק עולה כי 136 בני אדם נפגעו בעשור האחרון בכביש 293 ב-54 תאונות דרכים.
עמותת אור ירוק כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד