כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מור יוסף: "אין מה לפחד משמחון"

מנכ"ל הביטוח הלאומי טוען כי הממשלה עדיין לא מקדישה את הסכום הנדרש למאבק בעוני - אך הוא אופטימי

מור יוסף
מור יוסף


מנכ"ל הביטוח הלאומי, פרופ' שלמה מור יוסף, העניק אמש (מוצ"ש) ראיון לציקי פרנק בקו הנייעס 'הקול החרדי'.

לדברי מור יוסף, "דו"ח העוני השנה מצביע על עליה קלה בעוני, זה לא כל כך חשוב, מה שחשוב זה ש-800 אלף ילדים, מיליון ו-700 אלף אזרחים נמצאים מתחת לקו העוני - זו עת לפעולה. לשמחתי, בתקציב האחרון הממשלה הביאה זאת לידי ביטוי,

"הגישה לעוני חייבת להיות בהתגייסות של כל הממשלה ולא שר בודד, זה מחירי הדיור, הבריאות, ההשקעה בחינוך וכמובן גם ביטוח לאומי", אמר מור יוסף והתייחס לדרעי: "עבדתי עם שלושה שרי רווחה שכל אחד עבד בדרכו לצמצמם את העוני. אם שר הרווחה יהיה דרעי הוא יוכל להתחיל את המסע להורדת העוני, אבל אי אפשר לא להטיל עליו את כל התפקיד".

"בתקציב החדש יש העלאה בתקציבים בקצבאות, בהשלמת הכנסה, בשכר המינימום ועוד וזה יעזור, לדעתנו צריך להוסיף גם למס הכנסה שלילי כדי לסייע למשפחות עובדות לשרוד מעל קו העוני. אם רמת העוני תתנדנד על 18-19% זה לא כל כך משנה, צריך להשקיע כ-7-8 מיליארד שקל כל שנה לפי ועדת אלאלוף, ובתקציב האחרון כל מה שציינתי זה 2.5-3 מיליארד שקל, אז יש עוד דרך".

מור יוסף נשאל על מינויו השנוי במחלוקת של אבי שמחון כיו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, והשיב: "אבי שמחון הוא כלכלן ידוע. ראש הממשלה מינה אותו ואני מאחל לו הצלחה. יש לו גישה כלכלית שונה מגישתי ואני לא רוצה להיכנס לזה. אבל לא ישפטו אותו לפי דיבורים בעבר אלא לפי המדיניות שלו. לא נותן ציונים למינוי, אני יכול רק להגיד לכם שהחרדים לא צריכים לפחד ממנו, הוא יפעל לעשות את הטוב ביותר ואת המדיניות בסוף יחליט בכל מקרה ראש הממשלה".

האזינו לראיון
שלמה מור יוסף ביטוח לאומי רווחה עוני שמחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד