כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מרמה במוסדות: זידמן שוחרר, עוכב ונשאר במעצר

פנחס זידמן שוחרר למעצר בית עד יום חמישי בתנאים מגבילים ובערבות, אלא שהתביעה הודיעה כי תערער למחוזי והשאירה אותו במעצר • גם מבקר משרד החינוך שוחרר לביתו

העצורים בדרך להארכת מעצר. צילום: קובי הר צבי
העצורים בדרך להארכת מעצר. צילום: קובי הר צבי

כחודש לאחר שהחקירה בפרשה שזכתה לכינוי 'מרמה במוסדות' הפכה לגלויה, שוחררו כל העצורים לבתיהם.

לאחר 23 ימי חקירה, שוחרר למעצר בית החשוד המרכזי בפרשה, פנחס מנחם זידמן (50), שממשיך לשתוק בחקירותיו.

זידמן שוחרר למעצר בית בבית בנו בבני ברק, עד ליום חמישי השבוע. בנוסף, הפקיד 10,000 ש"ח בקופת בית המשפט, חתם ערבות עצמית על סך 25,000 ש"ח ובנו וחתנו חתמו על ערבות בסך 10,000 ש"ח כל אחד.

אולם בתום הדיון הגישה התביעה המשטרתית עיכוב ביצוע על שיחרורו, כך שערר על מעצרו ייערך מחר - עד אז יישאר במעצר.

כך גם שוחרר היום מבקר משרד החינוך בבתי ספר (48) מביתר עילית, החשוד כי במסגרת תפקידו חתם על דו"חות ביקור כוזבים משל היו מוסדות החינוך הפיקטיביים קיימים בפועל. בעקבות דיווחיו, משרד החינוך העביר כספי ציבור לאותם מוסדות.



מדובר בחקירה שהתנהלה זה מספר חודשים בצורה סמויה, ולפני כחודש הפכה גלויה, כאשר חוקרי מחלק ההונאה במחוז ירושלים פשטו על בתיהם של כ-20 חשודים, ביצעו חיפושים והחרימו מסמכים. עשרות נחקרו ושוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים. החשודים המרכזיים הם שלמה ורטהיימר (38), פנחס מנחם זיידמן (50), מרדכי הרשלר (34) ואביגדור גולדשטיין (47), בת אדמו"ר (51) ופקח מטעם משרד החינוך (43) מביתר עלית. מעצרם הוארך ומאז כולם שוחררו בתנאים מגבילים.

על פי החשד, פנו העצורים למשרד החינוך בבקשה לתקצב מוסדות שהם מפעילים. אך התברר כי חלק גדול מהתלמידים בכלל נמצאים בחו"ל וחלק נוסף לומדים בישיבות שלא מקבלות תקצוב מהמדינה מסיבות שונות, או שלא מכירים במדינה, או שלא קיבלו אישור לניהול תקין. העמותות שנקראו 'תקוות הגאולה', 'כולל אברכים מנחם ציון', 'מנחת ישראל' ו'זרעא חיא וקיימא', קיבלו על פי החשד במרמה כשלושה מיליון שקלים ממשרד החינוך.

"הגענו לחלפני כספים שדרכם העמותות מימשו את השיקים לכסף מזומן", סיפרה המשטרה, "הבאנו גם אנשים שקשורים לעמותות לחקירה. לאחר חקירה הוחלט שחלק מהם מגיעים להארכת מעצר. בשלב זה אי אפשר להגיד למי יש חלק גדול יותר או קטן יותר. גם עכשיו נחקרים מעורבים נוספים". במהלך הדיונים עלה כי תלונה ראשונה, הוגשה על ידי משרד החינוך בחודש יוני לגבי עמותת 'תקוות הגאולה'. לאחר בדיקה, התברר שישנן עוד עמותות קשורות הפועלות באותו אופן. עם אנשים העוברים מעמותה לעמותה. בשל המצב הבטחוני התמשכה החקירה עד היום.
מרמה במוסדות הונאה מוסדות פיקטיביים שחרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד