ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ריבלין סירב לימין, וכעת מגיב לסערה

נשיא המדינה ריבלין, שלמרות הביקורת הציבורית בחר להשתתף בכנס 'הארץ' בניו יורק - נאם והגיב לסערה בארץ

ריבלין בכנס הארץ היום, צילום: קובי גדעון, לע"מ
ריבלין בכנס הארץ היום, צילום: קובי גדעון, לע"מ


נשיא המדינה נשא היום (א') דברים בכנס "הארץ" המתקיים בניו יורק, התייחס לסערת 'שוברים שתיקה' ואמר כי - "אנו גאים מאוד בחיילי צהל ומפקדיו וחייבים להם את תמיכתנו והערכתנו". הנשיא אמר עוד כי "אני כאן היום, כיוון שאני מאמין כי שוק חופשי של דעות הוא עיקרון קדוש".

את הדברים נשא נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין בכנס "הארץ" המתקיים בניו יורק. "בזמנים של קואליציות ימין, ובזמנים של קואליציות שמאל – עיתון הארץ תמיד נשאר באופוזיציה. הוא מתח ביקורת על שני הצדדים, כאשר היה זה הכרחי. להיות באופוזיציה, חבריי היקרים, זו איננה משימה קלה. רוב חיי השתייכתי לאופוזיציה, לצד 'הלא נכון'", אמר הנשיא.

"הידיעה שהציבור בחר בדרך אחרת, מחייבת את האופוזיציה לעבוד קשה, להוכיח שיש לה פתרונות טובים יותר. היא חייבת ליצור קשר מחודש עם הציבור, ועדיין לשמור על דרך האמת שלה. ללא מאמץ כזה, ללא התנגדות חיה ובועטת, הדמוקרטיה שלנו איננה שווה הרבה. אני כאן היום, כיוון שאני מאמין כי שוק חופשי של דעות הוא עיקרון קדוש", הוסיף עוד.

הנשיא התייחס להשתתפות נציג של ארגון שוברים שתיקה באחד המושבים של הכנס המתקיים שלא בנוכחותו ואמר: "אני יודע כי אחד מהמושבים באירוע זה מתקיים יחד עם נציגי ארגון 'שוברים שתיקה'. מפעם לפעם הברור מאליו צריך להיאמר, ובמיוחד בימים אלו, כאשר אנו ניצבים מול קרב קשה ומסוכן נגד הטרור – צבא ההגנה לישראל עושה כל שביכולתו לשמור על עקרונות המוסר הגבוהים ביותר, אפילו תחת תנאים בלתי אפשריים, ויותר מכל צבא אחר בעולם. בדרך זו פועלים מפקדיו, בדרך זו פועלים חייליו. אנו גאים בהם מאד על כך, וחייבים לאותם קצינים ומפקדים את כל תמיכתנו והערכתנו.

"בשבועות האחרונים, ביקרתי יותר מדי משפחות שכולות של חיילי צה"ל וקורבנות הטרור הפלסטיני. אני עושה כמיטב יכולתי לבקר אצל כל אותן משפחות יקרות – בכוכב השחר, בכפר עציון, בירושלים או בתל אביב. משפחות, אשר איבדו את יקיריהן האהובים להם מכל. למדינת ישראל החובה להגן על אזרחיה. כך אכן פועלים כל כוחות הביטחון בישראל, כולל צה"ל. חיילינו מגנים על מדינתנו, ואנו נעשה הכל בכדי להגן עליהם, ונעמוד כתף אל כתף לצדם".
ריבלין שוברים שתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד