י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגאון הרב טוביה בלוי: "דעתו של הרבי חריפה מאד נגד הגיוס"

סערת העלון "שיחת הקנטוניסטים" ממשיכה לעורר גלים בחב"ד - לאחר התנערות חב"ד הרשמית, יוצא הערב אחד מבכירי רבני חב"ד לגבות את התוכן המתפרסם בעלון • מפתיע: "שיטת הלימוד בכוללים אחרי החתונה נכשלה - לא אפקטיבי"

הגאון החסיד רבי טוביה בלוי
הגאון החסיד רבי טוביה בלוי


חסידות חב"ד סערה ביום שישי האחרון, בעקבות הוצאת עלון "שיחת הקנטוניסטים" בדומה לעלון "שיחת השבוע", ובו חומרי הסברה מהרבי זצ"ל כנגד ההתגייסות לצה"ל. הערב (א') מתבטא בעניין אחד מחשובי רבני חב"ד, ואומר שעל אף שאין הוא יודע מי הוציא את העלון, כל מה שכתוב שם נכון, וזו הייתה דעתו של הרבי.

כזכור, בחב"ד הרשמית התנערו מהעלון, והאשימו את "הפלג הירושלמי" הליטאי כמי שהוציאו את אותו, והפיצו אותו בריכוזי החסידות ברחבי הארץ בכדי לקדם את תפיסת עולמם נגד הגיוס.

הגאון רבי טוביה בלוי רב קהילת חב"ד בנווה יעקב ומחשובי המשפיעים בחב"ד אומר בראיון למני גרא בקול חי כי כל אחד יכול לעמוד מאחורי הוצאת העלון. "קראתי את זה, וכל מה שכתוב שם נכון - כי הרבי מחב"ד היה נגד גיוס בחורי הישיבות לצה"ל, ולמעשה אין בו שום חידוש והדברים של הרבי עוד יותר חריפים ממה שכתוב בעלון", אמר הרב בלוי.

הרב בלוי התבטא עוד - "אני לא יכול לומר מי עשה את זה, אך הדברים שכתובים שונים דברים נכונים, ברור שדעת רבותינו הקדושים במיוחד של הרבי נשיא דורנו נגד גיוס בני ישיבות לצה"ל הוא דעה ברורה וחד משמעית שהרבי השמיע אותה עשרות פעמים, אין פה שום חידוש למעשה.

"מי שלומד תורה אסור לו לעזוב את הישיבה. חד משמעית ואין שום היתר כלשהוא זה העמדה בלתי מתפשרת של הרבי והיא הרבה יותר חריפה מאשר כפי שהוא מוצגת בגיליון הזה.

"יש משפט חריף של הרבי, שכל עוד יש גיוס בנות בצה"ל אז גיוס בנים זה באותו איסור".

לשאלת המראיין האם יש רבנים נוספים בחב"ד שמגבים את הוצאת העלון "שיחת הקנטוניסטים", ענה הרב בלוי שאמנם לא יצא לו לדבר עם רבנים אחרים, אך אין פה שאלה של לגבות או לא לגבות - משום שזו העמדה העקרונית של הרבי מחב"ד.

נושא נוסף שהרב בלוי מתייחס אליו הוא הלימוד בכוללים למשך שנים אחרי החתונה, והוא טוען שזו לא הגישה בחב"ד. "חייבים להודות שזה לא השיטה לשבת כל היום בכולל. הניסיון מראה שזה לא אמיתי ולא אפקטיבי, בודדים הם אלה שלומדים 'תורתו אומנותו' מהבוקר עד הערב כמו שצריך".
לשאלת המראיין הוא מבהיר כי "לשבת בכולל מספר שנים כן, אבל צריך לספוג קצת תורה לקראת היציאה לשוק החיים".

0_nmc2n8yo
הרב טוביה בלוי גיוס הרבי מבחב בחורי ישיבות שיחת הקנטוניסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}