כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

נתניהו פנה לליצמן - וביקש אישורו לצרף את לפיד לממשלה

פרסום ראשון: ראש הממשלה לא נסוג מכוונתו להרחיב את הממשלה, וחרף המתיחות הקיימת בין החרדים ליו"ר יש עתיד, שאל את שר הבריאות אם יסכים לצרף את האחרון לממשלה • מה ענה ליצמן? • והאם התקבלה פניה דומה אצל דרעי?

ביבי ליצמן ולפיד. צילומים: פלאש 90
ביבי ליצמן ולפיד. צילומים: פלאש 90


בחדרי חרדים חושף: ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לאחרונה ליהדות התורה לצרף את מפלגת יש עתיד והעומד בראשה יאיר לפיד לשורות הממשלה - בתקווה לקבל ממשלה רחבה ויציבות שלטונית לטווח רחוק, זאת בעוד הממשלה כיום מונה רק 61 חברים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ביהדות התורה שללו מכל וכל את ההצעה של ראש הממשלה לצירוף מפלגת יש עתיד לממשלה. ביהדות התורה רואים ביש עתיד מפלגה שפגעה קשות ביהדות החרדית במכוון, ואין לתת לה אפשרות לחזור ולהחזיק בעמדות מפתח בממשלה.

יו"ר מפלגת יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, אישר ל'בחדרי חרדים' את דבר ההצעה לצירוף יש עתיד לממשלה ואמר כי "אני מאשר שקיבלתי פניה כזאת מראש הממשלה ולפי הוראת מועצת גדולי התורה - התשובה שלילית. לפיד זה קו אדום".

מלשכת ראש הממשלה טרם נמסרה תגובה לפניית בחדרי חרדים.

בחדרי חרדים פנה ללשכתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - שם לא הכירו פניה כזאת מראש הממשלה.

כזכור, בין השר ליצמן לח"כ לפיד קיימת מתיחות שיא, כאשר למעשה ליצמן נחשב לנציג החרדי האחרון שטרם הסכים לשוחח עם לפיד. בחודש האחרון השר ליצמן נאם במליאה ובירידתו מהדוכן עלה יאיר לפיד שטפח על שכמו של שר הבריאות, ליצמן הגיב בזלזול ו'ניקה' קלות את החליפה במקום בו נגע לפיד.



מאידך גיסא, אין זה סוד שראש הממשלה בנימין נתניהו רוצה בהרחבת הממשלה - בה חברים רק 61 חברי כנסת ובכל הצבעה קיים מתח האם הקואליציה תצליח. גם יו"ר כולנו השר משה כחלון התבטא מספר פעמים כי הוא פועל להרחבת הממשלה הצרה. לדבריו, קואליציה בריאה לא יכולה לתפקד לטווח ארוך עם 61 חברים.

ב'יש עתיד' סירבו להגיב לידיעה.
ליצמן יאיר לפיד יש עתיד קו אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד