י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לפיד: "השמאל הקיצוני איבד את הגאווה"

יו"ר יש עתיד התייחס בישיבת הסיעה להסרת דגל ישראל בכנס 'הארץ' בזמן נאומו של סאיב עריקאת

לפיד. צילום: קובי הר צבי
לפיד. צילום: קובי הר צבי


יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, הודיע הצהריים (ב) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד בכנסת, כי החל מהשבוע הבא יש עתיד תתחיל לחלק חומרי הסברה לאנשים שיוצאים לחו"ל נגד ה-BDS, תנועת החרם על ישראל ונגד הדה לגיטימציה. "אני מודה לשר התחבורה, ישראל כץ, שמאפשר לנו לעשות את הפעילות הזאת גם בנתב"ג. זו דוגמא לזה שבהגנה על חיילי צה"ל וקציני צה"ל ועל מדינת ישראל אין קואליציה ואופוזיציה, כולנו ביחד בדבר הזה", אמר לפיד.

לפיד התייחס להסרת דגל ישראל אתמול בכנס 'הארץ', בזמן נאומו של סאיב עריקאת, ואמר כי "אמש בניו יורק בכנס של עיתון 'הארץ' הסירו את דגל ישראל מפני שסאיב עריקאת מהרשות הפלסטינית דרש את זה מהמארגנים. זה אובדן סופי של כל סוג של גאווה לאומית של השמאל הקיצוני הישראלי. תדמיינו לכם את המהומה שהייתה מתרחשת, אילו דרש דובר ישראלי בניו יורק בכנס בינלאומי להסיר את דגל פלסטין. המהומה שהם היו צועקים ואומרים שזה גזענות כלפי הפלסטינים. זה מוביל אותנו, ההתנהלות הזאת, למדינה דו לאומית".



"בהובלה הזאת השותפים של השמאל הקיצוני זה הימין הקיצוני, שגם הוא מוביל אותנו למדינה דו לאומית. הגיע הזמן שתהיה אבחנה ברורה במדינה הזאת בין קיצוניים לשפויים. השמאל הציוני של בן גוריון, של רבין, לעולם לא היה מרשה כזה דבר. בדיוק כמו שהימין השפוי של בגין ושל ז'בוטינסקי לעולם לא היה מרשה התקפה על בית המשפט העליון וזריקת אבנים על כוחות צה"ל. הגיע הזמן שהימין, השמאל והמרכז הציוני השפוי במדינת ישראל יאבקו וישלבו ידיים להיאבק בסוג הזה של קיצוניות. זה מכרסם אותנו מבפנים, ואנחנו לא יכולים להמשיך ככה.

"אני מברך מפה את שר הביטחון, בוגי יעלון, על ההחלטה שלו להוציא את אנשי שוברים שתיקה מכל הפעילויות של צה"ל, מפני שגם הם עוסקים בכרסום מתמיד תחת היסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל".
לפיד דגל הארץ ישיבת סיעה ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד