כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

14 פצועים בפיגוע דריסה בגשר המיתרים

הטרור חוזר לכניסה לירושלים: מחבל הגיע ברכב פרטי, עלה על המדרכה ו'נכנס' בתחנת אוטובוס מול גשר המיתרים

פיגוע בגשר המיתרים. צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת
פיגוע בגשר המיתרים. צילום: אברהם צמח, מדברים תקשורת


פיגוע דריסה בגשר המיתרים בירושלים: ארבעה עשר בני אדם נפצעו, המחבל נורה וחוסל.

מחקירת האירוע עולה כי מחבל, תושב מזרח ירושלים, הגיע עם רכב פרטי לשדרות הרצל מכיוון שדרות רבין לעבר גשר המיתרים בעיר. בהגיעו לתחנת אוטובוס בשדרות הרצל - עלה עם הרכב על המדרכה ודרס אזרחים שהמתינו במקום.

איש כוחות הבטחון, מאבטח ואזרח שהבחינו בפיגוע - ביצעו ירי מהיר ומדוייק לעבר המחבל, בטרם הספיק לצאת מהרכב לעבר האזרחים - וניטרלו אותו. ברכב נמצא לצד גופת המחבל גרזן, עמו תכנן ככל הנראה להמשיך ולפגע.

ארבעה עשר בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם אישה כבת 65 ופעוט כבן שנה וחצי שנפצעו בינוני. השאר נפצעו באורח קל. ליחידת הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם פונו חמישה פצועים באורח קל, בגילאי 13, 18, 18, 37, 43. בשערי צדק נפתח מרכז מידע שמספרו 1255125. פקס לכבדי שמיעה במספר 02655950.

המחבל הוא עבד אל-מוחסן חסונה (21) משכונת אלאשק'ריה בבית חנינא.

"ראיתי שני אברכים שנפצעו"
"נסעתי במונית בשדרות הרצל, לפתע הבחנתי ברכב שמתנגש בתחנה", סיפר ציקי פרנק, עד ראייה. "שילמתי מיד לנהג ויצאתי, תוך כדי שמעתי קולות ירי לעבר המחבל. ראיתי שם שני אברכים שנפצעו ופונו לבית החולים".

"רכב המחבל התנגש בעוצמה בתחנה הראשונה, אך שנייה לפני, הוא פגע בצינור מים. כוחות המשטרה הזיזו את רכב המחבל לעבר הכביש, וצינור המים הרטיב את כל הזירה".

משה טייטלבוים מנכ"ל איחוד הצלה שנמצא בזירה מסר: "כשהגעתי לזירה הענקתי יחד עם מתנדבים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה טיפול רפואי ראשוני לילד ולאמו, ולמספר הולכי רגל שנפגעו מרכב. בזירה אף נשמעו קולות ירי. כלל הנפגעים סבלו מחבלות ופציעות וטופלו בזירה כשהם בהכרה מלאה".

מפקד מחוז ירושלים ציין את הלוחמים שחיסלו את המחבל: "פעילותם המהירה והמדוייקת שהביאה לניטרול המחבל מנעה פיגוע גדול יותר".

חובש בכיר במד"א משה אייכל שהיה הראשון באירוע סיפר: "עמדתי בצידו השני של הכביש כששמעתי קולות ירי ומיד חציתי את הכביש למקום האירוע, ראיתי רכב על המדרכה צמוד לתחנת האוטובוס. בתוך התחנה ובסמוך אליה שכבו מספר נפגעים כשהם סובלים מחבלות מדממות בגפיים. דיווחתי למוקד מד"א על האירוע ויחד עם כוחות גדולים של מד"א שהגיעו הענקנו טיפול רפואי ופינינו את הפצועים לבתי החולים בירושלים".

צילום: חטיבת דובר המשטרה








צילום: יונתן סינדל, פלאש 90














פיגוע דריסה גשר המיתרים ירושלים מחבל פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד