כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מהיום: כיכר הישיבה - גם ברחובות

לא רק בני ברק: במעמד רבני רחובות וראש העיר, נחנכה כיכר הישיבה בצומת ישיבת מאור התלמוד ובית הכנסת הגדול

מהיום: כיכר הישיבה - גם ברחובות
אולפני רחובות


במעמד רבני ודייני העיר רחובות, רבני משפחת קוק, נציגי הציבור ובראשם ראש העיר רחמים מלול, נחנכה ביום שישי האחרון 'כיכר הישיבה' בצומת בין ישיבת 'מאור התלמוד' לבית הכנסת
הגדול ברחוב בנימין בעיר.

רב העיר הגר"ש קוק, ראש ישיבת 'מאור התלמוד' הגרא"י קוק, ראש 'בית הוראה הכללי ירושלים' הגרב"צ קוק וראש העיר רחמים מלול, הסירו יחד את הלוט מעל השלט, עליו נחשף הכיתוב המרגש: "כיכר הישיבה – על שם הרב שלמה הכהן קוק זצ"ל, רבה הראשי והנערץ של העיר רחובות בין השנים תשכ"ח-תשל"ב, ואשר לזכרו ולעילוי נשמתו הוקם 'מרכז התורה – ישיבת מאור התלמוד'. עלה בסערה השמימה ביום כ"ח כסלו תשל"ב – נר רביעי של חנוכה – עם רעייתו ושני ילדיו. יהי זכרם ברוך".

קודם לכן נערך טקס חגיגי באולם הישיבה, אותו פתח הרב אפרים וייס, מנהל תלמוד-תורה 'הרא"ם' וחבר ועדת השמות בעירייה, שהוציא את הרעיון מן הכוח אל הפועל. הוא הודה במיוחד לראש העיר מלול ולרל"ש דודי אשכנזי.

המנחה ידידיה מאיר, נכדו של הרב זצ"ל, הזמין את הרב הראשי הגאון רבי שמחה הכהן קוק לשאת דברים. הרב, המשמש גם כנשיא ישיבת 'מאור התלמוד', סיפר על חלומו של אחיו הגדול שהתגשם
לאחר הסתלקותו – להקים מרכז תורה ברחובות.

היטיב להגדיר ראש העיר רחמים מלול בנאומו: "מצד אחד, זה אירוע עצוב. המדינה כולה הזדעזעה מהטרגדיה הזו לפני 44 שנים, אך מצד שני יש שמחה על המורשת שלו – הישיבה והמשפחה החשובה". מלול סיפר בנאומו כי להפתעתו, ההצעה להנציח את הכיכר על שם הרב, עברה פה אחד, למרות שבוועדת השמות חברים נציגים הרחוקים מעולם התורה. דבר זה מלמד על ההערצה לה זכה המרא-דאתרא, הרב שלמה קוק זצ"ל, והערכה לה זוכה הישיבה.

הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, ראש 'בית הוראה הכללי ירושלים', שהיה ילד בן תשע בעת שנהרגו בתאונה הוריו ושני אחיו, העלה זיכרונות-ילדות בצל אביו הנערץ. הוא אמר, כי הכיכר החדשה – הממוקמת בין בית-הכנסת הגדול והוותיק בו קבע אביו את מקום תפילתו לבין הישיבה – מסמלת היטב את דמותו של אביו, כמי שרץ מבית-הכנסת לבית-המדרש ולעבודתו ברבנות והיווה בכך סמל תמידי ל'אנא עבדא דקודשא בריך הוא'. הוא הודה לראש העיר על פעילותו להנציח את זכר אביו ובירכו בברכת כהנים.

את האירוע כיבדו בהשתתפותם האב"ד הגר"נ גורטלר, הגר"א רובין ראש בד״צ מהדרין, הגר"נ מנדלבוים – רב שכונת מזרחי, הגר"י גרנדביץ ראש ישיבת 'חכמה ודעת', הגר"א זליבנסקי מר"י 'מאור התלמוד' ועוד.





















כיכר הישיבה הרב בן ציון קוק מאור התלמוד ישיבה רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד