י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נתניהו מאשים: הגידול בעוני - בגלל לפיד

ראש הממשלה התייחס לגידול בעוני בשנת 2014, וטען כי הוא נובע מהקיצוץ בקצבאות הילדים - שתוקן לאחרונה

נתניהו ולפיד. צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90
נתניהו ולפיד. צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90 צילום: Marc Israel Sellem, פלאש 90


ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הצהריים (ב) לדו"ח העוני, וטען כי בשנת 2014 הייתה עליה במספר העניים - בגלל הפחתת קצבאות הילדים בממשלת לפיד.

"הממשלה בראשותי פועלת באופן עקבי להוצאת אזרחים ממעגל העוני. הנה העובדות שלא שומעים אותן: משנת 2009 יש ירידה עקבית ומתמשכת בשיעורי העוני, אנחנו רואים את זה גם במשפחות וגם בילדים, הירידה ברורה משנה לשנה. לפעמים זה לא יורד בשנה אבל גם לא עולה, לפעמים זה יורד, ברוב קבוצות האוכלוסייה. אנחנו מחוייבים להמשיך בכך", אמר נתניהו.

"השוני הוא בשנת 2014, שם היה שינוי, בעיקר כתוצאה מהשינוי שנעשה בקצבאות הילדים. הייתה עלייה קטנה אבל אני רוצה לומר שבאופן עקבי, חוץ מהשנה הזאת, הירידה ברורה והמגמה ברורה, לא רק בעניין של משפחות שיוצאות ממעגל העוני אלא גם ירידה במדד אי-השיוויון בחברה הישראלית, שני מדדים מאוד חשובים".

נתניהו הוסיף כי "עם כינונה של הממשלה הנוכחית אנחנו נקטנו בכמה צעדים שלדעתי באופן משמעותי ישפיעו על הדבר הזה ויחזירו את זה לנתיב הקיים – אנחנו נראה את זה בשנה הבאה. העלינו את קצבאות הילדים בצורה מדודה ואחראית והכנסנו שם אלמנט שלא היה קיים, וזה חיסכון ארוך טווח שישתחרר לילד בבגרותו. זה לא סתם סיוע לילדים אלא סיוע עם מרכיב של חיסכון ארוך טווח, דבר חשוב כלכלית וחברתית.

"בנוסף, העלינו את שכר המינימום. הגדלנו אתמול את התוספת הניתנת להשלמת הכנסה למקבלי קצבאות זקנה. שלושה צעדים שמטרתם לשמר את המגמה של ירידה בשיעורי העוני. הדבר הזה משקף את המדיניות שלנו ואפשר לתמצת את זה בצמיחה כלכלית בצד רווחה חברתית. שום ממשלה לא עשתה את זה, שום ממשלה לא הצמיחה את הכלכלה בצורה כל כך עקבית, עם רפורמות שמסייעות לתחרות ולצמיחה. מנגד, הממשלות מאז שנת 2009 והלאה בראשותי, באופן עקבי ושיטתי אנחנו מורידים את שיעורי העוני. אני יודע שזה לא נכנס לשיח הציבורי, אבל אלו העובדות וכדאי להתעדכן בהן".
נתניהו לפיד קצבאות עוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד