ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

הרב אלבז על דרעי: "המכבי של הדור"

יו"ר ש"ס הגיע להזמין את חבר מועצת החכמים של התנועה לחתונת בתו, וזכה לשבחים לעיני כל התלמידים

דרעי בשיעור. צילום: יעקב כהן
דרעי בשיעור. צילום: יעקב כהן


במהלך ביקורו של יו"ר תנועת ש"ס השר אריה דרעי אצל גדולי ישראל, כדי להזמינם לחתונת בתו, הגיע דרעי לביקור אצל חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי ראובן אלבז בישיבת אור החיים.

הגר"ר אלבז, שהיה באותה עת באמצע שיעורו הקבוע בהיכל הישיבה, קיבל את דרעי בכבוד גדול: "זכינו שהגיע אלינו המכבי של הדור שלנו שעומד ונלחם כדי לשמר את התורה, הרם והנעלה השר והטפסר בן תורה שעושה למען שמו יתברך. מכתת רגליו לראות איך שהתורה תתקיים בעוד ועוד מקומות. נכבד אותו לאמר כמה מילים".



דרעי הביע את התפעלותו הרבה לראות את היכלה של הישיבה מלא עד אפס מקום - למרות שמדובר בשעות הערב של ימי החנוכה, שלעיתים יש בהם מעט רפיון בישיבות. "באמת שאני מאד מופתע, אני יודע שחנוכה בלילה הולכים להדליק נרות ואחר כך נשארים בבית, מתעסקים בסעודות ונוהגים לומר דברי תורה כדי שהיה סעודות של מצווה, אבל נשארים כולם בבית. לכן אני יצאתי להזמין עכשיו את הרבנים לקראת השמחה שלנו, אמרתי זה הזמן הכי טוב לתפוס את הרבנים, בטח אין להם עכשיו שיעורים, אז באתי לרב אלבז ואני לא מאמין למה שאני רואה כאן, בית המדרש של הישיבה מלא בחנוכה".‏

בדבריו סיפר דרעי על ההתפתחות התורנית הגדולה בעיר אילת שנזקפת לזכותו של הגר"ר אלבז. "לפני שבועיים הזמינו אותי כשהייתי שר הכלכלה לאילת לאיחוד התעשיינים שאני אבוא לדבר שם. אמרתי לעצמי מה אני אעשה שם, אחר כך נזכרתי במרן הרב עובדיה זצ"ל שכמה היתה חשובה לו העיר אילת עם כל הריחוק שלה, וכמה היה חשוב לו תלמוד תורה באילת, וכל השנה היה מתעניין על כך, אז אמרתי אם משמיים זו הזדמנות אני אלך לשם ואבקר בתלמוד תורה לראות מה הם צריכים.

"הלכתי לשם, אמת לא האמנתי אם לא ראיתי, איזה תענוג בית ספר לבנים, בית ספר לבנות, לא מדברים על ירושלים, מרכז הארץ, ולא על הצפון, אילת! אספו את כולם, פשוט מרגש לראות אותם, כל העדות ישבו שעה לשמוע דרשות. איזה חינוך, איזה תענוג, והבנות - איזה צניעות. ומה הם רצו שם, לפתוח ישיבה קטנה ותיכון בית יעקב, וכמובן באתי עם ראש העיר והחלטנו לבנות להם אולם ענק ובע"ה כשהרב אלבז יבוא יהיה אולם ענק שיוכל לדבר שם".
הרב אלבז אריה דרעי המכבי הזמנה לחתונה ישיבת אור החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד