י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

שוחרר החייל החרדי שהיכה מחבל

חייל חרדי שוחרר לאחר ריצוי חודשיים מאסר בשל הכאת מחבל אזוק • ואיך זה קשור לספרו של אדולף היטלר?

הלוחם בביתו לאחר השחרור. צילום: ארגון חוננו
הלוחם בביתו לאחר השחרור. צילום: ארגון חוננו


לאחר שהגיע לעסקת טיעון וריצה חדשיים של מאסר בפועל, שוחרר אחד מלוחמי 'נצח יהודה' שהואשם בהכאת מחבל. ארגון חוננו: "מעצר הלוחמים – תופעה מדאיגה שתיפסק על ידי חיזוק האמונה בצדקת דרכינו".

לאחר חדשיים במאסר שוחרר היום (ב') לוחם גדוד 'נצח יהודה' שהואשם בהכאת מחבל ערבי. בימים האחרונים הגיע עו"ד אהרון רוזה מארגון חוננו שייצג את הלוחם, להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית.

במסגרת ההסדר הודה הלוחם בכך שנתן אגרוף בודד למחבל בעת שהיה אזוק, וזאת בשל צעקותיו, ועל רקע העובדה שהלוחם היה "טעון" משום שבעת מעצרו של המחבל בכפר עתיל שבאזור טול כרם, מצא אצלו ספר של היטלר.

יש לציין כי מדובר במחבל שהיה בכיר המבוקשים במבצע המעצרים של הגדוד באותו הלילה והוגדר כיעד חשוב אשר צפויים להיות ברשותו אמצעי לחימה.

הלוחם הורשע בעבירה של "התעללות", ובית הדין הצבאי גזר עליו חדשיים מאסר בפועל אותם סיים לרצות היום, מאה ימי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי, וכן פיצוי למחבל על סך 1,500 ₪. השופטים קיבלו את בקשתו של עו"ד רוזה וקבעו כי לא יוותר ללוחם רישום פלילי לאחר שחרורו מצה"ל.

המשפט בעניינם של שלושה לוחמים נוספים שהואשמו בפרשה לפני כחדשיים נמשך.

מנכ"ל ארגון חוננו שמואל (זנגי) מידד המלווה את הלוחמים מסר בתגובה לגזר הדין: "התופעה הזאת של עוד ועוד הורים ששולחים את בניהם להילחם ולשמור על כולנו וגם על עצמם, ונאלצים לראות אותם עם אזיקים על ידיהם - מדאיגה. מדובר בתופעה שנובעת מלחצים זרים, והיא תפסק על ידי חיזוק האמונה בצדקת דרכנו".

עו"ד אהרון רוזה שייצג את הלוחם מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "גזר הדין שבו הוטלו 60 ימים על החייל שייצגתי משקף גישה נכונה ולפיה יירשם ללקוח רישום פלילי מופחת, אשר לא יפגע בו לאחר שיסיים שירותו הצבאי, ויאפשר לו לבחור בדרך של אזרח מועיל למדינת ישראל. הלוחם טעה טעות אחת ויחידה בשיקול דעתו, במהלך שירות קרבי ארוך וקשה".
נצח יהודה חייל צהל מחבל משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד