כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יש 'הדרת חרדים' בתחום הדיור

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ לייזר מוזס טוען: "לפני שבוע המדינה רעשה על סרטון הדרת ספרדים - ומה עם חרדים?"

.
.





יו"ר סיעת יהדות התורה. ח"כ מנחם אליעזר מוזס מאשים היום (ב') את הממשלה באפליית חרדים בתחום הדיור.

ח"כ מוזס ביקש לקבל הסברים ותשובות מה בכוונת הממשלה לעשות עם עשרות אלפי זוגות מהמגזר החרדי, שאין עבורם שום תכנית מסודרת.

"אני רוצה לדבר דווקא על הנושא של משבר הדיור", אמר, "כבר לפני שבע שנים זיהיתי את נושא משבר הדיור והייתי הראשון שהקים שדולה בכנסת למשבר הדיור. ראש מטה הדיור במשרד האוצר – ואני מצטט – אומר: עד סוף 2016 נשווק 70,000 יחידות דיור. אנו נמצאים כעת בשיא הבנייה המתוכננת של 97,000 יחידות דיור, כמעט 100,000. שאלתי: מה עם צורכי הציבור החרדי המתגורר במחסנים ובתת תנאים? שמעתי תשובה משר השיכון כאן, על במת הכנסת, שהציבור החרדי יקבל 436 יחידות דיור ברמת שלמה בירושלים, 219 יחידות באחיסמך, 538 בהר יונה, וזאת תשובתו כאשר הוא עצמו אומר ש-20% מהצרכים במדינה בנושא הדיור הוא של הציבור החרדי.

מוזס המשיך ושאל "מדוע לא מגיע לנו בראש העין, שבונים 14,000 יחידות דיור? באור יהודה? באשקלון? בקריית גת, 7,000 יחידות? בכל הערים האלה? אמר כאן שר השיכון שבבית שמש, העתיד של הציבור החרדי, ואז באותה נשימה הוא אומר שמ-8,000 יחידות דיור הוא רוצה 4,000 יחידות דיור לציבור הכללי. אני לא נכנס עכשיו לסוגיה הזאת, אם זה נכון, אם זה ראוי, אבל אני בא ואומר: ההדרה הזאת של חרדים, של ראשי ערים שבונים גורדי שחקים שהציבור החרדי לא יכול להתגורר במקומות האלה, לא יכול להיות שזה יהיה חד-סטרי מול הציבור החרדי שזקוק לעשרות-אלפי יחידות דיור.

"לפני כשבוע כל המדינה היתה כמרקחה כאשר פורסם סרטון של חברת הבניה "באמונה" שהיה נראה שם שמדירים אנשים יוצאי עדות המזרח, ובצדק, לא צריך להיות דבר כזה. אבל, אותו צדק צריך גם להיות לגבי הציבור החרדי שמגיע גם לו את אי-ההדרה הזאת. ראשי ערים עושים את כל המאמצים ובונים את כל סוגי הבניה רק שלא יתאימו לציבור החרדי, וצריך לשים לתופעה הזו סוף!".

מוזס סיכם: "לא תהיה מדיניות של איפה ואיפה, ואני דורש כאן לקבל תמונה מפורטת איפה אתם חושבים ליישב את ה-20% של הציבור החרדי, שזקוק ל-20% ממנת הדיור הציבורי הכללי".
בנייה חרדים קבלן כחלון דירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד