י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פולארד: השופטת דורשת הסברים

יש תקווה למרגל הישראלי? • שופטת בית המשפט בארה"ב דורשת הסברים להגבלות הקשות שהוטלו על יונתן פולארד

פולארד ברחובות ניו יורק. צילום מסך מיוטיוב
פולארד ברחובות ניו יורק. צילום מסך מיוטיוב צילום: צילומסך


בשורה לפולארד? השופטת דורשת היום (ב'), הסברים למגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולרד.

קתרין פורסט, שופטת בית המשפט המחוזי בארצות הברית, דרשה מהוועדה הפדרלית, לספק הצדקות נוספות לתנאים המגבילים בהם מצוי ג'ונתן פולארד, מאז שחרורו מהכלא האמריקני בחודש שעבר.

"אם יש בידו מידע סודי שהוא עשוי לחשוף - אז התנאים המגבילים נחוצים" אמרה, וביקשה לבחון מחדש את תנאי שחרורו.

פולארד, שריצה עונש של 30 שנות מאסר בגין ריגול עבור ישראל, ערער לבית המשפט בארצות הברית על תנאי שחרורו, וביקש להסיר את הצמיד האלקטרוני שהוצמד לקרסולו, ומגבלות נוספות.

ועדת השחרורים קבעה כי פולארד חייב להיות בעוצר כל לילה מהשעה 19:00 ועד השעה 7 בבוקר, משמעות העוצר היא שפולארד לא יוכל במשך חמש שנים להשתתף בתפילות ערבית, תפילות שבת חג, שמחות משפחתיות, חתונות ובר מצוות, הרצאות ועוד.

בנוסף, פולארד נאלץ לשאת אזיק עם GPS שמנטר את תנועותיו במשך כל היום, וכן מנוטר המחשב בביתו והמחשב במקום עבודתו. כמו כן, בזמן העוצר עליו לענות באופן אישי לכל צלצול או דפיקה בדלת במשך כל שעות הלילה.

האזור בו מותר לפולארד להסתובב בניו יורק הוגבל אף הוא, וכתוצאה מהמגבלות הקשות שהוטלו על פולארד, חזר בו בית העסק להשקעות שכבר הסכים להעסיק אותו בתפקיד אנליסט, בנימוק שועדת השחרורים דורשת להתקין ניטור למחשבים של בית העסק, מה שעשוי לחשוף את המידע שברשת המחשבים של החברה.

פרקליטיו טוענים כי אין כל הצדקה משפטית למגבלות הקשות שהוטלו עליו, שכן בית המשפט עצמו הגיע למסקנה שאם לפולארד יש עדיין מידע מודיעיני כלשהו בראשו, הרי שהוא כבר בן 30-31 שנה ואיננו רלוונטי. "לאחר שהגיעו למסקנות הללו והעניקו לפולארד שחרור מוקדם, הרי שהטענה שיש הצדקה להטיל עליו תנאים כה חמורים היא מגוחכת ומניפולטיבית", סיכמו עורכי הדין.
יונתן פולארד ארהב הגבלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד