י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

טיפים לשימוש יעיל במזגן בחורף

כיצד מכוונים את התריסים, מהי הטמפרטורה הנכונה וכיצד מונעים תחושת מחנק? 'אלקטרה' עם הטיפים המנצחים לשימוש במזגן ביתי לחורף חמים ונעים

טיפים לשימוש יעיל במזגן בחורף


כיום כבר ידוע לכל, כי מבין כל אמצעי החימום הקיימים בשוק, המזגן הוא היעיל והבטיחותי ביותר. תפוקת החימום שהוא נותן ביחס לתצרוכת החשמל שלו מעידים כי מדובר במכשיר הכי חסכוני.


• טמפרטורה נכונה - דרגת החום הטובה ביותר לחימום הבית באמצעות מזגן היא בין 22 ל-24 מעלות צלזיוס, רצוי להתאים זאת לדרגת הקור השוררת בחוץ. חום גבוה יותר ייצור תחושה של מחנק בחדר. בנוסף, כל מעלה נוספת בסקאלה מגדילה את תצרוכת החשמל בחמישה אחוזים בערך.

• הימנעו מחימום יתר - כאשר החדר קר יש נטייה לחממו במהירות בטמפרטורה גבוהה. חשוב לא לשכוח לאחר מכן להוריד את דרגת החום במקצת. זכרו כי חימום יתר מבזבז חשמל ואינו נעים.

• שמרו על פתחי אוורור - רצוי לדאוג שכל חלונות הבית יהיו מוגפים למעט פתח קטן לאוורור. מזגן טוב ככל שיהיה לא יוכל לשמור על הטמפרטורה הרצויה אם הבית לא יהיה אטום. לצד זאת, חשוב לבדוק את פתחי יציאת האוויר של המזגן ולוודא שאינם חסומים, אף לא חלקית.


• כיוון נכון של התריסים - במזגן עילי, כפי שמותקן ברוב הבתים, יש לכוון את התריסים כלפי מטה בחורף (שימו לב כי בקיץ זה הפוך). הסיבה לכך היא משום שלאוויר חם יש תכונה של התרוממות כלפי מעלה. בצורה כזאת האוויר החם יפלט מטה ויעלה אט אט למעלה וכך יחמם את כל החדר במהירות.


• מנעו תחושת מחנק - מזגנים מחממים את האוויר. תופעת הלוואי שלהם היא אוויר יבש השורה בחלל החדר, דבר שגורם לעיתים לכאבי ראש ותחושת יובש ומחנק. לצורך כך רצוי להניח קערה או שתיים בפינות החדר מלאות מים ולימון. המים יעניקו לאוויר לחות מסוימת והלימון יעשה ריח טוב.

• תנו למזגן להפשיר – כאשר הטמפרטורה החיצונית קרובה לאפס מעלות, מזגנים רגילים נוטים לקפוא. במקרה כזה הם מפסיקים את פעולתם ונכנסים למצב הפשרה של מספר דקות. לאחר ההפשרה המזגן חוזר לחמם כרגיל. לכן, אל תתרגשו כאשר המזגן מפסיק לחמם לעיתים, כנראה שהוא במצב הפשרה.


• הפעילו I FEEL – המזגן פועל בהתאם לרגש אוויר חוזר שלו (תרמוסטט), אשר מפסיק את פעולת החימום כאשר המזגן מגיע לטמפרטורה הדרושה. כיוון שאוויר חם עולה למעלה, המזגן יכול להפסיק את פעולת החימום למרות שעדיין האוויר הקרוב לרצפה קר. במקרה כזה מפעילים את פונקציית I FEEL בשלט רחוק ושמים את השלט קרוב אלינו. השלט מודד את הטמפרטורה בסביבתנו ומשדר אותה למזגן.

• בחרו באינוורטר – אם אתם גרים בירושלים, בצפת או במקומות גבוהים וקרים אחרים, הטמפרטורה בחורף עשויה להגיע למינוס. על מנת למנוע קיפאון (ראו סעיף הפשרה) ולהשיג חימום גם בטמפרטורה של 10- מעלות צלזיוס, בחרו במזגן בטכנולוגיית אינוורטר. מזגן אינוורטר מסוגל לחמם ביעילות גם בטמפרטורה קרה מאוד, שומר על יציבות טמפרטורה ללא גלי חום וקור ומייבש פחות את האוויר.



חורף מיזוג אוויר טיפים מזגן מזג אוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד