כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הופסקו ימי ההתרמה בשידור חי בתחנות הרדיו

הרשות השנייה הורתה להפסיק את ימי ההתרמות לארגונים • גורם בכיר: "הבעייה שאין שם מישהו עם ראש חרדי"

צילום ארכיון: יעקב החומי
צילום ארכיון: יעקב החומי


האם תמו ימי ההתרמות?

לכל אחד מאיתנו יצא מן הסתם להאזין פעם ליום שידורים מיוחד באחת מתחנות הרדיו החרדיות, יום שכולו התרמה עבור קופת צדקה ידועה, או תוכנית שלמה שהוקדשה לגיוס כספים למקרה צדקה חריג.

אלא שבשבועות האחרונים, הוקפאו ימי ההתרמה לחלוטין, בעקבות הוראתה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. הוראה שנכנסה לתוקף לפני 3 שבועות, והובילה לביטולים של ימי התרמה שכבר תוכננו.

כך למשל יום התרמה שתוכנן אתמול (ב) עבור קופת העיר ברדיו קול חי - בוטל, כך גם התרמה שתוכננה לפני שבועיים עבור 'יד עזרא ושולמית', במטרה להקים בית חם לילדים. וכך גם התרמה נוספת ב'קול ברמה'.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' עולה, כי ההתרמות הוקפאו עד למינוי מחודש של כל חברי מועצת הרשות השנייה.

גורם בכיר בתחום, מסביר ל'בחדרי חרדים': "יש פה בעיה שאין ראש חרדי ברשות השניה, כולם שם חילונים שלא מבינים שחלק מההווי של הציבור החרדי הן אגודות הצדקה. כמו שבכל עיתון חרדי יש מודעות של קופות צדקה, אלו אותן קופות שמתרימות ברדיו".

לדבריו, מלבד 'קופת העיר' ו'יד עזרא ושולמית', בין המתרימים הגדולים יש גם את אור הרשב"י ומוסדות שטפנשט. יום התרמה ממוצע לקופת צדקה גדולה 'שווה' מאות אלפי שקלים, ובמקרים יוצאי דופן עשוי להכניס לצדקה קרוב למיליון שקל.

"הם עוצרים את זה בשרירות בגלל שמישהו התלונן שהרדיו מוכר ימי התרמות. מותר למכור תשדירים ופרסומות אבל לא התרמות. אם רק היה שם חרדי שיכל להסביר את הנושא הבעיה לא הייתה מתעוררת. מוזר שאף פוליטיקאי לא נכנס לנושא עדיין", הוא מסכם.

תגובת הרשות השנייה טרם התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה, ולכשתתקבל - תפורסם.,
התרמות קול ברמה קופת העיר הרשות השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד