ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המקובל הרב הצדיק רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל

בגיל 51 נפטר בירושלים המקובל ומפיץ תורת בית קאמרנא - רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל, בנו הגדול של האדמו"ר

הגאון הצדיק המקובל רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל
הגאון הצדיק המקובל רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל


ברוך דיין האמת: בבית החולים שערי צדק נפטר אמש (ב) הגאון הצדיק המקובל רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל, בנו הגדול של האדמו"ר מקאמרנא שיבלחט"א, והוא בן 51 בלבד בפטירתו.

בשבועיים האחרונים חלה הרעה במצבו הבריאותי והוא אושפז בבית החולים לאחר שסבל מדימום פנימי, בימים האחרונים הידרדר מצבו עד לאיבוד הכרה, תלמידיו ערכו עצרות תפילה בכותל המערבי ואדמו"רים רבים הגיעו לבקרו בבית החולים, אך הלילה נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי מתתיהו סאפרין זצ"ל נולד בירושלים בשבת, כ"ז תשרי תשכ"ה, לאביו האדמו"ר מקאמרנא ולאמו הרבנית שתחי'. כבר מצעירותו ניכרה בו גדלות מיוחדת. אביו האדמו"ר העיד שראו עליו קדושה וטהרה. בהגיעו לפרקו נישא לבת גאב"ד טורדא זצ"ל, ולאחר נישואיו ישב ולמד בתורה הנגלה והנסתר, וידע בעל פה ספרי חסידות לרוב. כל ספר שיצא לאור תמיד שלח לקנות ולמד אותו מתחילה ועד סוף.

בכל פעם שהיו באים אליו לביתו - תמיד היה שקוע בלימודו. היה חביב אצל כל האדמו"רים בירושלים, ובפרט אצל סביו רבי שלום סאפרין בעל ה'עטרת שלום' מקאמרנא זצ"ל שחיבבו במיוחד.

בעשרים השנים האחרונות התפרסם כפועל ישועות גדול, שהיה שומע צרות של עם ישראל ומשמש כאבא לעשרות יתומים ואלמנות. למאות מעריצים וחסידים היה מאיר את דרכם בכל צעד בחייהם.

בנוסף, הדפיס והפיץ ספרי קבלה וספרי תורת קאמרנא. בחייו הוציא יותר מעשרה ספרים של תורת בית קאמרנא, וכל מטרתו הייתה לההדיר ולהפיץ את תורת בית קאמרנא בעולם.

בשנתיים האחרונות רמז כמה פעמים שיסתלק בזאת חנוכה, "חנוכה זה האושפיזין שלי", נהג לומר בהתייחס לשמו - מתתיהו.

בימים האחרונים בבית החולים נפרד מכל ילדיו וחתניו, וביקש שיבואו לקברו להזמינו לכל השמחות במשפחה, גם בבית החולים הדליק נרות חנוכה, הניח תפילין ואמר "זו ההדלקה האחרונה שלי". בשבת בבוקר היה שרוי בשמחה גדולה מאוד, ובני המשפחה מספרים כי היה ניכר לעין שלא מדובר בשמחה רגילה כבכל השנה.

הותיר אחריו את אביו האדמו"ר שליט"א ואמו הרבנית שתחי' את אחיו הרבנים, ודורות ישרים מבורכים את בנו הבחור יוסף סאפרין, וחתניו: הרה"צ רבי דוד צבי רוזנבוים בן האדמו"ר מראחוב ורב קהילה בכפר אברהם בפתח תקווה, והרב שלום וייס נכד האדמו"ר מזידיטשוב.

מסע הלווייתו ייצא בשעה 12:00 בצהריים מבית המדרש קאמרנא ברחוב ארזי הבירה בירושלים לחלקת הרבנים בהר המנוחות - שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
הרב מתתיהו סאפרין קאמרנא ספרי קבלה לוויה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד