כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ניצחון לליצמן: הממשלה תאשר את המשך רפורמת השיניים

הישג לליצמן • לאחר שרפורמת השיניים אותה קידם בקדנציה הקודמת טורפדה על ידי גרמן מ'יש עתיד' - אישרה אותה מועצת הבריאות מחדש, וכבר ביום ראשון תצביע הממשלה על הרחבת טיפולי השיניים חינם • ומתי ייכנס האישור לתוקף?

יעקב ליצמן, פלאש90
יעקב ליצמן, פלאש90


פרסום ראשון - רפורמת 'טיפולי שניים חינם' עולה שלב: ביום ראשון הקרוב הממשלה תאשר את הגדלת גיל הילדים הזכאים לטיפולי שיניים חינם, במסגרת ההטבה של משרד הבריאות, מגיל 12 לגיל 14. התקנה צפויה להיכנס לתוקף כבר בינואר הקרוב, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

אתמול, יום שני, התכנסה מועצת הבריאות בהשתתפות שר הבריאות יעקב ליצמן לישיבה מיוחדת בנושא הרחבת רפורמת טיפולי השיניים לגילאי 12-14, בישיבה אושר פה אחד כי העלאת גיל הזכאים לטיפולים חינם תיכנס לתוקף החל מ- 1/1/16.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בימים אלו בוחנים במשרד הבריאות אפשרות להקצות טיפולי שיניים גם לאוכלוסייה המבוגרת והקשישים, אך הדברים טרם הבשילו לכדי החלטה.

כזכור, בשנת 2012 - לפני שתי קדנציות, בזמן כהונת השר ליצמן בתפקיד סגן שר הבריאות, אישרה הממשלה העלאה של גיל הזכאות לטיפולי שיניים חינם לגיל 12. על פי החלטת הממשלה אז, הגיל היה אמור לעלות ל-14 בשנה שלאחר מכן, אך שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן מ'יש עתיד' עצרה את הרפורמה, וקידום ההנחה לילדים בין הגילאים 12 עד 14 הופסק.

יש לציין כי דבר העלאת גיל הזכאים נקבע כבר בהסכם הקואליציוני שנחתם בין 'יהדות התורה' ו'הליכוד' טרם הקמת הממשלה, בהסכם אף נכתב כי עד שנת 2020 הממשלה תשלים את הרחבת ההטבה עד לגיל 18.
ליצמן רפורמת השיניים טיפולי שיניים גרמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד