כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יתד: "הנשיא בגד בחכי"ם החרדים"

מתקפה חריפה כזו על הנשיא לא ראינו זה עידן - 'יתד נאמן' מצטט את ריבלין, וקורא לו "בוגד" ש"קרע את המסיכה"

ריבלין בהדלקה בבית הלבן. צילום: לע"מ
ריבלין בהדלקה בבית הלבן. צילום: לע"מ


מאמר המערכת בעיתון 'יתד נאמן' תוקף הבוקר (ג') בחריפות את נשיא המדינה רובי ריבלין על כך שהשתתף בטקס של הלדקת נרות חנוכה עם "רבה" רפורמית בבית הלבן. ביתד מוסיפים כי "ריבלין ניסה כל העת להוכיח לבוחריו החרדים בכנסת כי הוא קרוב לדת ולמסורת, וקרע את המסכה מעל פניו".

"ביקורו של הנשיא ראובן ריבלין בארה"ב הותיר אחריו שובל שחור", כותבים ב'יתד', "כבוד הנשיא" השפיל במהלך ביקורו את הדגל האמתי של העם היהודי. בעיצומם של ימי החנוכה שבהם מציין עם ישראל את ניצחונם הבלתי נשכח של המכבים שנלחמו במסירות נפש על המסורת שנמסרה מדור לדור ללא שינוי, השתתף ריבלין ב"טקס הדלקת נרות חנוכה" בבית הלבן שנוהל ע"י "רבה" רפורמית.

"בעיצומם של הימים שבהם הניף עם ישראל את הנס–הדגל של נר מצווה ותורה אור, בעיצומם של הימים שבהם אנחנו מפרסמים את הנס-הדגל שתורת ישראל היא כל חיותנו ורק בזכותה אנחנו שורדים, העניק ריבלין לגיטימציה לתנועות חוץ יהודיות שמשנות את ההלכה ומזידות בה, וקרע את הנס-דגל לעיני כל העולם."

ביתד מדגישים - "מה שנורא בהתנהלות הזו אינה העובדה שלאיש יש תפקיד ייצוגי, ובמעשיו יש מתן לגיטימציה לכת חוץ יהודית שמאיימת לפורר את העם היהודי מבפנים, מה שחמור בהשתתפות הזו בטקס המסולף אינה העובדה שהאיש השקיע את מאמציו כדי להתמנות לתפקיד בקולת של חרדים והשקיע מאמצים אדירים בניסיון להסביר לנציגים החרדים עד כמה הוא קרוב לדת ולמסורת והוא זה שישמור עליהם וזו בגידה בבוחריו".

ויתד מסביר: "מה שהכי חמור הוא שהאיש יודע בדיוק למי ולמה הוא נתן לגיטימציה, כי כבר לפני שנים רבות צוטט: "כיהודי, שאינו שומר תרי"ג מצוות, ואפילו לא י"ג מצוות, הזדעזעתי זעזוע עמוק ללא גבול וסייג. התגלתה בפני איזה אגודה המקיימת פולחן שכל קשר בינה לבין היהדות, אינו מתקרב אפילו למציאות. הייתה לי תחושה שאני נמצא בתוך כנסייה. אני כולי המום. זו עבודה זרה ולא יהדות. עד עתה חשבתי שהרפורמים הם זרם ביהדות, אחרי ביקורים בשני 'בתי-הכנסת' שלהם אני משוכנע שזו דת חדשה לגמרי בלי כל קשר ליהדות. התבוללות טוטלית. התפילה שלהם היא דומה לטקס פרוטסטנטי גמור". ובתיפלת נרות כזו ריבלין בא להשתתף".
רובי ריבלין יתד נאמן הדלקה רפורמית הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד