כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סמוטריץ' לא יצביע בועדה; "לא אהיה 'ילד כאפות' של הקואליציה"

היריבות בין גפני לסמוטריץ' עולה מדרגה - לאחר שיו"ר ועדת הכספים החליט שלא לעלות להצבעה את סעיף 'החטיבה להתיישבות' ותקציב משרד החינוך, סמוטריץ' הודיע כי לא יצביע עם הקואליציה • אין נזק ממשי, אך סמוטריץ' זועם • צפו

סמוטריץ' לא יצביע בועדה; "לא אהיה 'ילד כאפות' של הקואליציה"
גפני וסמוטריץ צילום: הדס פרוש


דרמה בוועדת הכספים של הכנסת - הבוקר (ג') התכנסה הועדה לאשר העברות של כ-18 מיליארד שקלים, שהם רזרבות שנשארו במשרדי הממשלה בשנת 2015 העמדת לפני סיום.



הדרמה התרחשה לאחר שיו"ר הועדה ח"כ משה גפני הודיע כי לא יביא לאישור את תקציב 'החטיבה להתיישבות' ותקציבים מיוחדים עבור משרד החינוך בראשות השר נפתלי בנט, זאת לאחר ש'הבית היהודי' לא עמד בסיכומי ההסכם הקואליציוני על מספר נושאים.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הודיע בתגובה כי לא יצביע עם הקואליציה בוועדה, באם הסעיפים הרלוונטיים ל'חטיבה להתיישבות' ולמשרד החינוך לא יעלו להצבעה גם כן. בנוסף סמוטריץ' תקף בחריפות את היו"ר גפני, ואף קרא לו חבר כנסת קטן ובזוי.

בתגובה השיב לו גפני בחריפות. "העניין יסתיים כך או אחרת", אמר גפני לעברו של סמוטריץ' בועדה, "אבל מה שאתה נשאר זה עם זה שאתה "אוהב את החרדים" ואומר שאני פוליטיקאי קטן ובזוי".

ח"כ רחל ‏עזריה מ'כולנו' תקפה את ח"כ סמוטריץ׳ בוועדה ואמרה ״כאישה דתיה אני אומרת שאתה מבייש את הכיפה שעל ראשך. תפסיק לסחוט את המדינה בשביל כמה ישובים מבודדים. לא מגיע להם יותר מאשר לשאר המדינה. כולם בקואליציה חושבים ככה ונמאס להם מזה".

יצוין, כי למרות החלטתו של סמוטריץ', גפני הצליח להעביר את החלטותיו בוועדת הכספים, וזאת עם שיתוף פעולה מצד חברי כנסת מהאופוזיציה שתמכו בתקנות החדשות לשקיפות (ראה ידיעה נפרדת).

גורמים המעורבים בעניין אמרו ל'בחדרי חרדים' כי "השר בנט מעכב תקציבים עבור תלמידי ישיבות חו"ל, בטענות משונות על כך שתקציבי הישיבות מהמגזר הדתי לאומי יפגעו, ומשום כך בנט לא חותם על התקנות". הגורמים הוסיפו ואמרו כי "בשבוע שעבר שנערכה פגישה בין מנכ"לי המשרדים הרלוונטיים, בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, והצדדים סיכמו להגיע להסכמות. אך למרות זאת - עד להיום לא התקדם דבר".

הנושא השני השנוי במחלוקת הוא נושא 'החטיבה להתיישבות', שם דורש גפני חלוקה גם עבור הערים חרדיות שמעבר לקו הירוק כמו מודיעין עילית ובית"ר עילית. ב'בית היהודי' לעומת זאת מתבצרים בעמדתם, ולא מוכנים לשנות דבר.

סמוטריץ' הגיב לדברים ואמר כי "גפני שכח שהוא בקואליציה וממשיך להתנהל כמו איש אופוזיציה. כלל ההעברות, כמו 'חוק החטיבה להתיישבות' שהוא עדין תוקע, הן נגזרות של ההסכמים הקואליציוניים שגפני וחבריו ל'יהדות התורה' מחויבים להם.

"ההתנהלות הזו שלו, שבה לאחר שהמחויבויות הקואליציוניות כלפיו מומשו הוא תוקע מחויבויות קואליציוניות כלפי 'הבית היהודי' - היא לא אחראית, לא הגונה ולא מתאימה לשותפים קואליציוניים. אם הקואליציה לא מצליחה לאפס אותו ולגרום לו לכבד את הכללים, היא לא תצליח לתפקד. עד שהעניינים לא ייושבו לא יהיו הצבעות על כלום".

סמוטריץ' הוסיף כי "'הבית היהודי' לא יהיה ילד הכאפות של הקואליציה, והסוגיות החשובות לנו לא יהיו בנות ערובה לגחמותיו של פוליטיקאי קטן שמחרחר ריב ומדון".
סמוטריץ גפני ועדת הכספים קואליציה החטיבה להתיישבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד