ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אגף חדש ב'פרוג' על שם נעמה הנקין הי"ד

בראיון ל'לובי נשי' מספר חיים דיקמן, מנכ"ל 'פרוג' על ההחלטה לקרוא לאגף החדש על שם נעמה הי"ד • "זה היה בדם שלה - ממשיכים את רוחה" • כיצד הגיבה המשפחה?

אגף חדש ב'פרוג' על שם נעמה הנקין הי"ד
פרוג


בהתרגשות רבה נפתח הבוקר (שלישי) יום עיון ראשון מסוגו למעצבות פנים – אדריכליות, באגף החדש במכללת פרוג – אגף "זכרון נא"ה" – שטרם זכה אפילו לחנוכת הבית, אבל כבר הוחלט על פעילות מידית בו – להעצים את המהות שעומדת מאחורי שמו.

מדובר באגף חדש במכללה, ששמו מוקדש לקדושה נעמה הנקין הי"ד, שנרצחה עם בעלה, איתם הי"ד, בחודש אוקטובר האחרון, בדרכם לביתם מחברים בשומרון במהלך חג הסוכות.
האירוע מתקיים משעה 10:00 בבוקר ויימשך עד השעה 16:00 בצהריים והוא מתקיים ללא תשלום –"כדי להמשיך ממש את המורשת של נעמה הנקין הי"ד – על שמה נקרא האגף", מסביר חיים דיקמן, מנכ"ל פרוג.

באנו לנחם וסיפרנו להוריה שנקרא לאגף החדש על שמה
"נעמה הגיעה ללמוד פה קורס", משתף דיקמן, "אבל אי אפשר להגדיר אותה בתור תלמידה בלבד. היא היתה דמות – מסוג האנשים שרק אחרי שהם נפטרים אתה מבין כמה ענקיים הם היו, על אף שחשבת זאת עליהם גם בעודם בין החיים".
בפרוג מתארים את נעמה כדמות מאוד סוחפת, פעילה - גם במכללה וגם באתר.
"את האגף שאנחנו מקדישים על שמה, בכל מקרה רצינו לבנות" – אומר דיקמן בכנות.
"רצינו לגדול ולהתרחב מעבר לכיתות הלימוד במכללה. כשקרה הסיפור הקשה, עוד באותו ערב, לפני הלוויה, מיד אמרתי לטובי (אשתו של דיקמן – ש.ח), בואי נעשה מחווה ונקרא את האגף על שמה".

חיים וטובי הגיעו לשבעה, לנחם את הוריה של נעמה, וסיפרו להם על התוכנית. "הם מאוד התרגשו – וכמובן שנזמין אותם גם לחנוכת הבית".
מטרת האגף היתה בניית אולם ולהביא בו הרצאות העשרה וימי עיון – "לא רק לאנשים שלמדו אצלנו, אלא באמת כדי להפיץ מקצועיות. חשוב לנו להוביל – מעבר לרווח הכלכלי, להיות טובים מקצועית".

"לנעמה היה קו בכל החיים, שהיא מאוד אהבה לעזור, ומאוד חרה לה כשראתה חוסר מקצועיות. כשראתה עוולות מקצועיות – היתה נזעקת. ובעיקר היה לה מאוד אכפת שאנשים יתפרנסו", משתף דיקמן. "היא אפילו כתבה מדריך בשם 'ל-כוח' - איך לעבוד מול לקוח, איך לתמחר, איך להתמודד, והפיצה לכמה שיותר אנשים. זה היה ממש בדם שלה".

"לפני כשנה, התקיים אחד מקורסי הצילום אצלנו. נעמה הגיעה במקרה לפרוג, משהו לא מתוכנן. נכנסה לכיתה – כאילו היתה מרצה מוזמנת, ובמשך חצי שעה נאמה לתלמידות על איך להתמודד בעבודה, איך לשמור על הכבוד והכוח מול הלקוח, איך להיות הכי טובים ומסורים וגם איך להרוויח ביושר. הנשים יצאו מוקסמות ובאו להודות שהבאנו את נעמה הנקין - אבל לא הבאנו אותה, היא באמת התנדבה ועשתה זאת מיוזמתה האישית".

"אז החלטנו להמשיך את הרוח שלה – כי זה פשוט מבטא את המהות שלה".

מתוך יום העיון שמתקיים בשעות אלו - באדיבות פרוג















חיים וטובי דיקמן
נעמה הנקין פרוג פיגוע נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד