כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הראשל"צ: "ספרדים - לכו תלמדו מהאשכנזים"

הראשון לציון הגר"י יוסף: "אצל האשכנזים כל אחד רוצה להיות משהו - שר, חבר כנסת או רבנים גדולים ודיינים"

הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש90
הרב יצחק יוסף, צילום: פלאש90



הרב יצחק יוסף בסוכת דוד. צילום ועריכה: חיים עטון

בלעדי ל'בחדרי חרדים': "תלמדו מהאשכנזים לשאוף לגדולות", כך הדריך אתמול (ב'), הראשל"צ, הגר"י יוסף, תלמידים בתלמוד תורה ספרדי.

הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף נשא אמש דברים במסגרת חידון על הלכות חנוכה שהתקיים בתלמוד תורה "סוכת דוד" בירושלים. הרב הורה: "כשאתם יושבים ועוסקים בתורה אתם מגנים אל הדור. אשריכם ואשרי חלקכם. אבל תדעו: אם אתם רוצים להצליח בחיים - תשאפו להיות רבנים גדולים, להיות מורי הוראה בישראל, ראשי ישיבות, תלמידי חכמים, רבנים. אל תסתפקו בלהיות רב של איזה בית כנסת, איזה משהו קטן. לא! להיות גדולי הדור. תשאפו לסיים את הש"ס. עוד מסכת ועוד מסכת.

"אני חוזר מביקור בפנמה", סיפר הרב, "הייתי בתלמוד תורה שהקימו בפנמה, היה שם ילד קטן בגיל 9 ששמע שאני מגיע לפנמה, ישב למד וסיים את כל מסכת מכות. לאחר מכן לקחתי אותו לצד, ואמרתי לו: "תגיד לי, מה הדין ב"הרגו - נהרגים", מיד אמר לי את התשובה וציין את הדף. בן 9! בן פורת יוסף. אלה תלמודי התורה שמצילים את עם ישראל.

"התורה שלכם היא שמגינה על כל עם ישראל, אבל תשאפו להיות רבנים גדולים. תלמדו מאחינו האשכנזים. אצל אשכנזים יש את השאיפות והרצון. כל אחד רוצה להיות משהו. אם זה אצל החילונים - להיות היועץ המשפטי לממשלה, להיות שר, להיות חבר כנסת. יש להם שאיפות אצל האשכנזים החילונים. ואצלנו, אצל הציבור החרדי - להיות רבנים גדולים, להיות דיינים בישראל. הם שואפים, האשכנזים.

"רבותי, אצלנו הספרדים לפעמים יש ענווה פסולה: מי אני, מה אני, אבא שלי בעל מכולת. נו, ומרן זצ"ל, מי היה אבא שלו? היה רב גדול? גם הוא היה בעל מכולת. ותראו מה יצא מבעל מכולת. איזה בן, גדול הדור. גדול הדורות יצא ממנו.

"לכן אתם תשאפו, תלמדו מהאשכנזים לשאוף, להיות רבנים גדולים, לסיים מסכת ועוד מסכת. שהראש שלכם יהיה בתורה. "והבור ריק - אין בו מים", אם אין תורה - נחשים ועקרבים יש בו. שהראש שלכם יהיה בתורה, שיהיה לכם את הלחץ להספיק עוד מסכת ועוד מסכת.

"מרן זצ"ל סיים את כל הש"ס 2700 דף, בגיל 15. שמעתם? מתי אתם תגמרו את הש"ס? ניתן לכם עד החתונה. אבל תשאפו לדעת את הש"ס. התורה ארוכה, אם אדם לא שואף, אם אדם לא רוצה, הוא לא מצליח בחיים. הגורמים להצלחה בחיים הם הרצונות והשאיפות".
אשכנזים הרב יצחק יוסף ספרדים ענווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד