י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אור ירוק קוראת להסדרת החקיקה בנושא אופניים וקורקינט חשמליים

אור ירוק: "על משרד התחבורה מוטלת האחריות לפעול להסדרה של נושא הקורקינטים החשמליים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה, כפי שהתחייב מנכ"ל המשרד. כמו כן חייבים במשרד לבטיחות בדרכים לפעול להגברת המודעות"

אור ירוק קוראת להסדרת החקיקה בנושא אופניים וקורקינט חשמליים


במסגרת היום הבינלאומי לזכויות הילד, אשר חל בתאריך 20 בנובמבר, שיגרו חברי קבוצת נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין מכתב לחברי הכנסת. בפנייתם העלו בני הנוער את נושא היפגעות הילדים בעת רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים, הציגו את נתוני ההיפגעות, הבעיה בחקיקה הקיימת והפתרונות שהם מציעים לקידום הנושא, שיובילו להצלת חיים.

בשנה שעברה הוסדרה החקיקה בנושא אופניים חשמליים, אולם, תחום הקורקינטים החשמליים נותר עם תקן מיושן שנקבע לפני יותר מעשור.
ניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר מראה כי בשנת 2014 נפצעו כ-190 ילדים (גילאי 0-14) כתוצאה מתאונה ברכיבה על אופניים חשמליים או קורקינטים חשמליים. חשוב לציין, כי הנתונים מייצגים תאונות מדווחות בלבד, וכי על כל תאונה מדווחת, יש תאונות רבות אשר מסתיימות בפציעה קלה ואינן מדווחות.

חברי קבוצת נוער אור ירוק לכבוד שניאור חשין מבקשים במכתבם להדגיש בפני משרד התחבורה והבטיחות בדרכים את הצורך בהסדרה מיידית של נושא הקורקינטים החשמליים. בנוסף, יש להגביר את המודעות בקרב הציבור בכלל ואצל בני הנוער בפרט בכל הקשור לבטיחות בעת רכיבה על אופניים וקורקינטים חשמליים. כל יום בו נושא זה אינו מטופל, מהווה סכנת חיים ממשית לילדי ישראל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק תאונות הדרכים הם הגורם הראשון לתמותת ילדים ובני נוער בישראל, יותר מאשר כל גורם מוות אחר.

עמותת אור ירוק: "על משרד התחבורה מוטלת האחריות לפעול להסדרה מיידית של נושא הקורקינטים החשמליים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה, כפי שהתחייב מנכ"ל המשרד. כמו כן חייבים במשרד לבטיחות בדרכים לפעול להגברת המודעות לסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים, על פי החוק".
עמותת אור ירוק תאונות אופניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד