כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בעוד שבוע יופץ השטר החדש של 200 ש"ח

עכשיו זה רשמי: בתוך שבוע יושק השטר החדש והגדול, בערך 200 שקלים • כך תיזהרו מפני זיופים. מדריך

בעוד שבוע יופץ השטר החדש של 200 ש"ח
בנק ישראל


נגידת בנק ישראל הודיעה היום כי החל מיום רביעי הבא, י"א בטבת התשע"ו (23.12.15) יופץ לציבור השטר החדש בערך 200 ש"ח. זהו השטר השני בסדרת השטרות החדשה, והוא יתקבל מיידית בקופות הבנקים המסחריים, במכשירים האוטומטיים למשיכת מזומנים ובסניפי חברת הדואר.



על פי 'בנק ישראל', השטרות בסדרה החדשה מציגים סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. הם נבדלים זה מזה בצבע ובאורך, ומשולבים בהם מגוון סימני ביטחון מתקדמים נגד זיופים, המיוצרים בטכנולוגיות שונות. בנוסף, השטרות כוללים סימנים ייעודיים לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראיה.

שטרות בערך 200 ש"ח המשמשים אותנו כיום, מסדרה ב' של השקל החדש, שהוכנסה למחזור בשנת 1999, ימשיכו לשמש למשך מספר שנים, וישארו באותו ערך ובמחזור מקביל לשטרות החדשים. כאשר שטרות אלו יופקדו בבנק ישראל הם יוחלפו בהדרגה בשטרות מהסדרה החדשה.

שטר 200 השקלים החדש, כמו יתר השטרות בסדרה החדשה, כולל סימני ביטחון בולטים מתקדמים מסוגם, כאלה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לזייפם, ויחד עם זאת, קל מאד לציבור להבחין בהם. בבנק ישראל קוראים לציבור להכיר את סימני הביטחון הבולטים, במיוחד בתקופה הקרובה לאחר השקת השטר ולעשות בהם שימוש: לראות בשטר, לגעת בשטר ולהטות אותו.

כאמור, סימני הביטחון ניתנים לזיהוי בקלות על ידי הציבור, ובמיוחד בשטר ה-200, בשל שוויו הגבוה, ובבנק ממליצים "חשוב מאד להתרגל לבדוק אותם". תכנית ההסברה שתלווה את השקת השטר מתמקדת בכותרת "סימן שזה בטוח", בכדי להדגיש את החשיבות של בדיקת סימני הביטחון על ידי הציבור.

שטר ה-200 החדש נבדל משטר ה-50 לא רק בעיצוב, בדיוקנו של אלתרמן ובצבע הכחול, אלא גם בגודלו. אורכו של שטר ה 200 החדש הוא 150 מ"מ, לעומת 136 מ"מ של שטר החמישים, וזאת על מנת להקל על עיוורים ובעלי מוגבלויות ראייה. הגודל יהיחה דומה יותר לשטר ה'אירו' מלגודל שטר ה'דולר'.

בנוסף, ארבעה צמדי קווים ממוקמים בשוליים התחתונים של השטר, משמאל ומימין, מודפסים בדיו בולטת ושקופה שניתנת למישוש, לשימושם של בעלי מוגבלויות ראייה.
שטר חדש 200 בנק ישראל זיוף שטרות סימני זיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד