ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

השרים ליצמן ודרעי תומכים בגפני במאבק נגד 'הבית היהודי' ובנט

הקרב על התקציבים: גם אחרי התערבות ראש הממשלה, השרים החרדים יעקב ליצמן ואריה דרעי מביעים תמיכה במאבק שמנהל יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני, מול השר בנט ובצלאל סמוטריץ נציגי 'הבית היהודי'

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 צילום: יונתן זינדל פלאש 90


מאבק משותף: ראשי המפלגות החרדיות בכנסת נפגשו היום (ד') במשכן הכנסת כדי לדון במשבר שנוצר בין המפלגות החרדיות ל'בית היהודי' סביב עיכוב תקציבי תלמידי ישיבות חו"ל, סמינרים ותלמידי הישיבות על ידי משרד החינוך בראשות נפתלי בנט.

בעקבות העיכובים הודיע ח"כ גפני על עצירת התקציבים של 'החטיבה להתיישבות', פרויקט אותו מקדמת 'הבית היהודי' ובעיקר, ח"כ בצלאל סמוטריץ.

בפגישה שנערכה מאחורי המליאה השתתפו יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה שר הבריאות יעקב ליצמן, ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני.

במהלך הפגישה הצטרף טל גן צבי ראש המטה של השר בנט, ורכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ מיקי זוהר. ל"בחדרי חרדים" נודע כי לא הושגה התקדמות משמעותית בפגישה.

סלע המחלוקת מצד החרדים היא עיכוב ביצוע הסכמים קואליונים על ידי השר נפתלי בנט במשרד החינוך. לטענת גורמים במפלגות החרדיות השר בנט מעכב העלת סכום שווי נקודה בתקציבי הישיבות. השווי עומד כיום על 437 שקל לתלמיד ישיבה והדרישה היא החזרת המצב לקדמותו, על פי שווי של 477 שקל לנקודה, כפי שסוכם בהסכם הקואליציוני.

הכוללים והישיבות מתוקצבים בהתאם לסך כל הנקודות שברשותם על פי מספר תלמידיהם. כשהחישוב עבור בחור הוא נקודה אחת, וששוי עבור אברך הוא 1.8

לטענת הגורמים, בנט אף מסרב לחתום על תקנות עבור תלמידי ישיבות חו"ל ובכך מונע את תיקצובם. לטענתם, בנט חושש כי הישיבות הדתיות-לאומיות יפגעו מתוספת תקציב לחרדים. זאת בעוד גפני טוען כל העת כי חל עיוות תקציבי ואף אפלייה, לטובת הישיבות הציוניות.

טענה נוספת שהוצגה היא כי משרד החינוך אף עוצר כספים קואליציוניים מיוחדים של יהדות התורה וש"ס, עבור הסמינרים.

גורם בכיר בש"ס אמר ל'בחדרי חרדים' כי יו"ר המפלגה מביע תמיכה מלאה במאבקו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. כאמור, לא הושגה הסכמה או פתרון בשלב זה. והמשבר, שראש הממשלה נדרש לו בפתח ישיבת הממשלה, בעת שביקש את עזרת השרים החרדים ואף העלה את ח"כ גפני על הקו, כפי שחשף הבוקר הפרשן אבי בלום.
דרעי גפני ליצמן בנט תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד