כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מחבל-ילד הסתנן לישראל במטרה לבצע פיגוע ונלכד

חצה את הגדר והסתנן מעזה לישראל, הסליק סכין והתכוון לבצע פיגוע, נלכד הכחיש והודה - והוא בסך הכל בן 14

צילום: חטיבת דובר המשטרה
צילום: חטיבת דובר המשטרה


כתב אישום הוגש נגד מחבל קטין בן 14, שנכנס לפני כ-10 ימים לישראל שלא כדין, כשהוא מצויד בסכין מטבח והיה בדרכו לישוב יהודי על מנת לבצע פיגוע דקירה מתוך מניע גזעני ותוך נכונות להקריב את חייו כדי להיות "שאהיד".

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד מיטל אולק אמויאל מפרקליטות מחוז דרום, החליט המחבל תושב דיר צאמת, על רקע גל של פיגועי טרור ברחבי הארץ, להיכנס לישראל "שלא כדין" על מנת לבצע פיגוע דקירה כלפי יהודים, במטרה לגרום למותם ולהפוך ל"שאהיד".

ביום שישי, לפני שבועיים, השאיר המחבל מכתב לבני משפחתו ובו כתב: "בשם אללה, תסלחי לי אמא ותסלח לי אבא ואחים שלי ואחיות שלי ולהתראות". הוא יצא מהבית, כשהוא מצויד בסכין מטבח באורך 11 ס"מ, אותה הסתיר מתחת למעיל. הוא קפץ מעל הגדר הנמצאת בקו הגבול שבין שטח ישראל לגדה המערבית ונכנס שלא כדין לשטח ישראל.

עוד עולה מכתב האישום, כי החל לצעוד לאורך הגדר מתוך כוונה להגיע לישוב יהודי סמוך, ושם להוציא לפועל את תכניתו הרצחנית. כוח צה"ל שסייר במסגרת תגבור צירים לאורך הגדר, הבחין בנאשם ועצר אותו בסמוך לגדר המערכת בגזרת שקף, שבחבל לכיש. בכך נמנע בחסדי שמיים פיגוע, ותוכנית הצעיר סוכלה.

בתשאולו בשטח מסר כי הגיע לאזור על מנת לבצע פיגוע, כנראה על רקע היות קרוב משפחתו עצור בישראל בנסיבות דומות. בהמשך, הכחיש הצעיר את כוונותיו ובחקירתו טען כי ביקש להעצר בשל מצוקה בביתו. לאחר כשבוע נשבר והודה בגירסתו הראשונה.

"המחבל הקטין ניסה לגרום למותם של יהודים ישראלים רק בגלל היותם יהודים, נכנס לישראל שלא כדין ללא שהיה בידיו היתר כניסה לישראל, החזיק סכין למטרה לא כשרה וממניע גזעני, כאשר במעשיו אלה, היה כדי לפגוע בביטחון המדינה" נכתב בכתב האישום.

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו. החקירה נוהלה ע"י משטרת קרית גת.
מחבל פיגוע דקירה גדר המערכת בן 14 הסתנן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד