י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כץ לאייכלר: "לא תהיה תעמולה בנתב"ג"

שר התחבורה השיב לשאילתא של ח"כ ישראל אייכלר על פעילות פוליטית של 'יש עתיד' בשדה התעופה • וידאו

אייכלר. צילום: פלאש 90
אייכלר. צילום: פלאש 90


קפיין בחירות של יש עתיד או קמפיין הסברה של מדינת ישראל?

ח"כ ישראל אייכלר הגיש היום (ד) שאילתה לשר התחבורה ישראל כץ, על החלטתו לאפשר לפעילי יש עתיד חלוקת פליירים בנתב"ג לצורכי הסברה. אייכלר טוען כי מדובר בתעמולה מפלגתית.

"ח"כ יאיר לפיד, הודיע בפומבי ובחגיגיות כי קיבל ממך אישור לחלק פליירים להסברת חוץ בנתב"ג. אני מבין שרבים מבוחרי יש עתיד כמו ריקי כהן, יוצאים מספר פעמים בשנה לחוץ-לארץ כדי לקבל השראה של תרבות העולם הגדול כשהם חוזרים לפרובינציה של מדינת תל-אביב הקטנה. וצודק חבר הכנסת לפיד שצריך להשיב למחרפינו דבר ולא לתת לשקרים ולהשמצות להשתרש בציבור בלי מענה – לא רק בחוץ-לארץ אלא גם בארץ – אבל מהתמונות עולה כי מדובר בפעילות מפלגתית שנעשתה בנתב"ג עם הפתקים של יש עתיד, ועם חולצות של יש עתיד", אמר אייכלר.

"השאלה שלי: האם יש מגבלה בנתב"ג לתעמולה מפלגתית, ואם כן – האם יש עתיד הפרה את הרצון הטוב שגילית למען ההסברה הישראלית? ואם מותרת פעילות מפלגתית והתרת פעילות מפלגתית, האם תיתן גם למרצ ולרשימה המשותפת לחלק פליירים באותו עניין, להסברת העמדות שלהם בנתב"ג בקרב הנוסעים?"



שר התחבורה ישראל כץ השיב על שאלתו של חבר הכנסת אייכלר ואמר: "פנו מרשות שדות התעופה ללשכת השר ואמרו שצריך אישור לאפשר הגעה לביקור, לא לטיסה – טיסה כל אחד טס כמו כל אזרח – אלא לביקור בנתב"ג, ואמרתי שאין לי התנגדות. שאם הוא רוצה לבוא, הנושא הוא – לא היה כאן אישור. ואני לא חושב שאני הגורם שבכלל צריך לדון, מאחר שאני בעצמי אדם פוליטי, באישורים לפעילות פוליטית. אני מקווה שלא נעשתה פעילות פוליטית אלא היה אישור להגיע.

"אני לא מכיר את הפעילות, סך הכול חבר הכנסת לפיד הוא אדם ממלכתי בגישתו. אם הוא רוצה לגבות ולהגן על מדינת ישראל מול טיעונים, טיעוני שווא והכפשות, אני מכבד את זה. אני לא חושב שצריך להיות פתח לפעילות פוליטית. ומאחר שציינת כאן דברים, אז אני לוקח לתשומת לבי להיות מודע יותר וערני יותר לאפשרות של גלישת דברים שנראים חיוביים גם לתחום פוליטי. ואם אכן ייווצר החשש הזה, אז ההנחיה תהיה גורפת שלא לקיים פעילויות מהסוג הזה".
אייכלר לפיד תעמולה יש עתיד חו''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד