כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שביתה בסופרבוס - גם בקווי הלילה

הסכסוך הממושך בין הנהלת סופרבוס לנהגים יפגע גם מחר בנוסעים - שביתה מלאה של הקווים בכל שעות הפעילות

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי


וועד העובדים בחברת סופרבוס המאוגד בכוח לעובדים, ישבית מחר (ה') את כלל קווי החברה למשך כל שעות הפעילות 4:00 - עד חצות. זו השביתה השלישית בה נוקטים העובדים והראשונה למשך יום שלם, וזאת במחאה על סירוב ההנהלה להכיר בוועד העובדים. 56 ימים מאז נשלחה הודעת היציגות.

"ההנהלה לא בוחלת בתירוצים על מנת לנסות ולשבור את התארגנות העובדים כפי שכבר עשתה ב-2010". אומר הארון שובש מראשי הוועד. "אנו פונים לבעלי החברה אלי בליליוס, חדל לחשוש מהעובדים שלך. כל רצוננו הוא קידום יחסי העבודה בחברה בדרך של הידברות".

לדבריו, במסגרת ניסיונות ההנהלה לשבור את שביתת הנהגים, לא ניתנו סידורים לעובדים לאחר השביתה ושכרם של כל הנהגים באשכול העמקים ירד החודש מ-32 ש"ח ל-30 ש"ח. "מדובר בניסיונות ציניים לפגוע בעובדים שגם כך שכרם הוא הנמוך בתחבורה הציבורית ובנקמנות שלא כחוק בעובדים השובתים – לא ייתכן כי עובד יוענש בגלל סיכוי עתידי שישבות!" אומר אסף בונדי, רכז תחבורה ציבורית בכוח לעובדים.

בחברת סופרבוס אומרים בתגובה, כי החברה נענתה להזמנת מנכ"ל משרד התחבורה לקיים פגישה ביום ראשון אחר הצהריים, יחד עם הממונה על יחסי העבודה במשרד הכלכלה. אולם, למרות זאת, בכוח לעובדים מעדיפים להתנהג בבריונות ובאלימות, בניסיון לסחוט עוד את הנוסעים והנהגים.
כידוע, זו אינה הפעם הראשונה שהארגון מסרב לבקשת משרד הכלכלה ופועל באופן פרוע ובניגוד לחוק.

650 הנהגים בסופרבוס עובדים בשני אשכולות: אשכול העמקים ואשכול בית שמש ופרוזדור ירושלים. נהגי החברה החליטו להתאגד, לאור תנאי העסקתם הנמוכים מהתנאים המקובלים בענף: נסיעה של שעה, מוגדרת כארבעים דקות בלבד ומתוגמלת בהתאם; הנהגים חייבים לעבוד בפיצולים, ולא לקבל תשלום על השעות הריקות שביניהם ולסוף - אין כל הגדרה מתי מסתיים יום עבודה, עובדה המתבטאת בשעות עבודה העולות על המקובל בענף.

"התנאים הכלכליים הם חלק מהבעיה", מוסיף הארון, "הבעיה המרכזית היא היחס. הזלזול בעובדים שמתבטא גם בכך שאין לעובדים בצפון חדרי שירותים ראויים". הוועד בסופרבוס, מצטרף לשלושה וועדי עובדים בתחבורה הציבורית הפרטית שכבר פועלים תחת הסכמים קיבוציים - באגד תעבורה וקווים (המאוגדים אף הם בכוח לעובדים) ובאפיקים. הנהלת סופרבוס היא ההנהלה היחידה המסרבת לשבת למו"מ עם עובדיה.

בין היישובים בהם פועלת סופרבוס; בית שמש, צפת, זיכרון יעקב, אלעד, קרית יערים וכפר חסידים.
סופרבוס שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד