כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרעי על 'שוברים שתיקה': "עברו כל גבול. כמו המרגלים"

השר דרעי תוקף את ארגון השמאל, אך סובר שאין להוציאם מחוץ לחוק, ומזכיר דברי הרב שך והרב עובדיה ב'סברה ושתילה' • חושף: "הצלחנו להחזיר תקציב הישיבות לקדמותו" • על כספי 'החטיבה': "לא יתכן שביתר ומודיעין עילית לא יקבלו אגורה אחת"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התראיין היום (ד) למני גירא שוורץ במהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי', והתייחס לסוגיות הבוערות שעל הפרק, ובראשן העימות החרדי מול הבית היהודי והמאבק בארגון השמאל 'שוברים שתיקה'.

בתחילה הסביר דרעי את נקודות המחלוקת שהסתדרו במהלך הפגישה עם נציגי הבית היהודי היום. "לבנט אין התנגדות שיחזירו את הנקודה לתלמיד ישיבה כמו שהייתה, רק שהוא טוען שהאוצר לא תיקצב את זה. האוצר טוען שהוא כן תיקצב והבית היהודי או משרד החינוך צריך להביא את זה, לכן עיכבנו דברים כי היינו מנומסים וחיכינו, אבל סוף השנה מתקרב וצריך לפתור את הבעיה",

"בעיה שניה זה תלמידי חו"ל, שהשר בנט היה צריך לחתום וזה התעכב חודשים וגם את זה רצינו לסכם היום, שני הדברים סוכמו. גם ערך נקודה לאברך ובחור חזר למה שהיה ב-2012 ומצאנו פתרון תקציבי, אחרי שגם רוה"מ התערב וגם אלקין. וגם נושא תלמידי חו"ל נפתר".

לדברי דרעי, שווי נקודת תקצוב לתלמיד ישיבה, שירד מ-477 שקל ל-437 בגזירות לפיד, הושב לקדמותו.



עם זאת, לדבריו, לא הכל נפתר וסוגיית החטיבה להתיישבות עדיין פתוחה לדיון. "לא יתכן שבכל כספי החטיבה להתיישבות לא יהיה כלום עבור ביתר ומודיעין עילית, שהם כשליש מתושבי יו"ש", טען, אך סירב להפוך זאת לעימות אישי מול בנט. "אנחנו שותפים בקואליציה עם בנט וחייבים לחיות יחד לכן אני לא רוצה עימות אישי, מקווה שגם בזה נסתדר. אפשר להתווכח בגלל שיש עוול נורא שתלמידים בישיבות אחרות מקבלים פי 3 או 4 מבחור בפורך יוסף או פוניבז', אבל אנחנו לא מחפשים עימות", הסביר.

דרעי התייחס גם לסוגיית 'שוברים שתיקה', וסיפר על מפגש שקיים עם קציני צה"ל, "הארגון הזה הם באמת עברו את כל הגבולות, נפגשתי עם קבוצה של קצינים והם צועקים אנחנו נלחמים בשטח ושוברים שתיקה מוציאים דיבתנו רעה בכל העולם ומשמיצים את ישראל, אני יזמתי היום והחתמתי את כל הח"כים והשרים החרדים על גינוי חריף והודעה שמסתייגים מהארגון הזה ואם לא ישנו את דרכם לא נכיר בהם ולא נשתף איתם פעולה, אני זוכר שלפני שלושים וכמה שנים כשהייתה הפגנה גדולה בת"א על סברה ושתילה, מרן הרב שך והרב עובדיה כאב להם כאב עמוק שכביכול מוסרים את ישראל בידי אומות העולם ומוציאים את דיבתנו רעה בעיני העולם".

עם זאת סייג דרעי כי עדיין אינו תומך בהוצאתם מחוץ לחוק. "לא צריך להרחיק לכת עד כדי כך, אבל בטח לא לתת להם לגיטימציה להזמין אותם לבתי ספר, לכנסת ולפאנלים. ביקורת זה לגיטימי אבל ללכת ולהשמיץ את חיילי צה"ל בעולם? הצבא הכי מוסרי, שמשלם על זה מחיר יקר מאוד. זה כמו המרגלים שהוציאו דיבת הארץ".
דרעי שוברים שתיקה בחור ישיבה תלמידי חו''ל הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד