א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ישורת אחרונה: ביבי יחתום על מתווה הגז

בנימין נתניהו יחתום היום על מתווה הגז • במערכת הפוליטית דרוכים: האם בג"צ יעצור את החתימה?

נתניהו בוועדת הכלכלה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
נתניהו בוועדת הכלכלה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90


ראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם כשר הכלכלה, צפוי לחתום היום (ה') בטקס חגיגי, על הפעלת סעיף 52 לחוק ההגבלים, העוקף את הממונה על ההגבלים, כדי לאשר את מתווה הגז.

עם זאת, בג"צ עלול להיענות לעתירות שהוגשו לו ולהוציא צו ביניים שיעכב זאת.

המהלך יוצא לדרך, לאחר שאמש שלח יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, מכתב לראש הממשלה נתניהו ובו הציג את החלטת ועדת הכלכלה ונימוקיה עם תום תהליך ההיוועצות בוועדה בה הופיע ראש הממשלה נתניהו.

ועדת הכלכלה המליצה שלא לעשות שימוש בסעיף 52 אך המלצותיה אינן מחייבות.

יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל כתב לנתניהו כי "לאחר הליך התייעצות מעמיק, הרושם הוא כי הנימוק האמיתי לרצון להפעיל את הפטור לפי סעיף 52 הוא דווקא כלכלי.

עוד כתבו היו"ר וחברי הוועדה: "המלצתנו לראש הממשלה ושר הכלכלה לחשב מסלול מחדש. המתווה הזה אינו נכון ואינו ראוי, ואין מקום להפעיל את סמכותו.

אישור המתווה מגיע לאחר חודשים של ויכוח ציבורי, ולאחר ששר הכלכלה לשעבר, אריה דרעי התפטר מתפקידו, למרות שהצביע בעד המתווה.

כזכור לפני חודש וחצי חשף 'בחדרי חרדים' כי אריה דרעי פורש לאחר שלא הסכים לחתום על סעיף 52. דרעי דרש להעביר את הסמכות להפעיל את הסעיף לידי הממשלה כולה אך למהלך לא היה רוב, בעקבות הודעת שלושת השרים משה כחלון, חיים כץ ויואב גלנט על ניגוד עניינים וכי לא ישתתפו בהצבעה.

לפי המתווה, מונופול דלק-נובל אנרג'י, ימשיך לשלוט בשני מאגרי הגז המרכזיים. אך חברת "דלק" תמכור את כל אחזקותיה במאגר תמר תוך שש שנים וחברת "נובל אנרג'י" תדלל את אחזקותיה מ-39% ל-25% והנושא ייבחן מחדש תוך עשר שנים. רוכשי המאגרים יתחייבו לשווק גז רק לישראל.

יצויין כי אמש מתווה הגז קיבל תמיכה מצד איגוד התעשיות הקיבוציות. מנכ"ל האיגוד, אודי אורנשטיין, אמר "כן, אנחנו תומכים במתווה הגז. המפעלים והקיבוצים זקוקים לוודאות לגבי המקור של האנרגיה העתידית שלהם".
נתניהו גז ישראל כלכלה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד