י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

"למרות היועץ, אלי ישי בא לדין תורה"

אב"ד בית הדין לענייני ממונות בירושלים הרב אברהם דב לוין נאם בכנס דיינים וסיפר על הח"כים החרדים

אלי ישי, היחיד שבא לדין תורה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אלי ישי, היחיד שבא לדין תורה. צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הגאון רבי אברהם דב לוין, אב"ד בית הדין לענייני ממונות בירושלים, חשף כי השר לשעבר אלי ישי הגיע לדין תורה בבית הדין בתקופה בה כיהן כשר, וזאת כנגד דעתו של היועץ המשפטי.

הדברים נאמרו במסגרת כנס 'הליכות ישראל' לדיני ממונות ה-25 של הגאון רבי רצון ערוסי, רבה של 'קרית אונו' וחבר מועצת הרבנות הראשית. בדבריו סיפר הגרא"ד לוין - "אלי ישי כשר הפנים התייצב לדין תורה בבית הדין, שם נתבע למרות הוראת היועץ המשפטי שלו שלא להגיע".

הרב לוין דיבר על נושא שפיטת חברי כנסת דתיים בדין תורה, וסיפר כי ברוב מוחלט של המקרים בהם נתבעו חברי כנסת דתיים לדין תורה, סירבו האחרונים להגיע מסיבות שונות. כאמור, הרב ציין כי שר הפנים לשעבר אלי ישי, התייצב לדין תורה אליו שנתבע כשר פנים, וזאת למרות שהיועץ המשפטי של משרדו אסר עליו להתייצב.

"פעם אחת תבעו את שר הפנים הרב אליהו ישי בדין תורה בגלל איזה קרוואן שמשרד הפנים חייב את העירייה לשים באיזה בית ספר, כן או לא, ותבעו אותו לדין תורה כמו כל בנאדם", סיפר הרב לוין לבאי הכנ".

"הרב אלי ישי הגיע ואמר אני מכבד את בית הדין, הזמינו אותי אני בא, למרות ההוראה של היועץ המשפטי שאסר עלי להגיע לבית הדין. בית הדין לא יכול לחייב אותי אם כן לשים קרוואן או לא לשים קרוואן, כי מחייב אותי המשפט והחוק ולא בית הדין, אבל אני מכבד את בית הדין ובאתי לשמוע את דעת בית הדין בנושא". הרב הוסיף כי ישי - "שמע את בית הדין בנושא וקיים. זה היה מקרה כמעט יחיד".

הרב לוין סיפר על תביעה נגד החכי"ם החרדים שתמכו בתוכנית התנתקות והסתתרו מאחורי טענה שפעלו בשליחות גדולי ישראל. סיפר בהרחבה שהעידו בפני בית הדין עדין כשרים על כך שהרב אלישיב התנגד להתנתקות ואמר שהחכים החרדים הללו שיקרו, ובשל המשך סירובם להגיע לדין התורה בנושא קבע בית הדין כי אסור להם לעסוק בתפקידי שררה.

בהקשר דומה הזכיר את דרעי שנתבע על אוסלו וגם הוא טען שפעל בשליחות הרב עובדיה, אך הקלטתו של הרב הראתה אחרת.
אלי ישי הרב אברהם דב לוין הרב רצון ערוסי חברי הכנסת תוכנית ההתנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד