כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ליצמן להגנת הנשיא: "אובמה הזמין רב'ה"

שר הבריאות התראיין ל'קול חי' והתייחס לפרסום 'דרך התשובה' שהציע ליאיר לפיד ואשר נחשפה הבוקר בבחדרי חרדים • הסביר מדוע הוא נמנע מלתקוף את נשיא המדינה, ומה כרוך במסגרת הגדלת רפורמת טיפולי השיניים חינם שהוא מקדם

ליצמן וריבלין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ליצמן וריבלין. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90


שר הבריאות יעקב ליצמן התראיין הערב (ה) למהדורה המרכזית של 'קול חי' והדגיש חד משמעית שלא יסכים להכנסת 'יש עתיד' לקואליציה, כשהוא מתייחס גם לדברים שפורסמו הבוקר בבחדרי חרדים בשמו על חזרה בתשובה אפשרית של לפיד.

ליצמן התייחס גם ליציבות הממשלה ולשדרוג הרפורמה על טיפולי שיניים לילדים, שתאושר בממשלה ביום ראשון ותגדיל את גיל הילדים הזכאים לטיפולי שיניים חינם מגיל 13 ל-14. ליצמן הסביר שבשנה הבאה יגדל לגיל 15 וכך יתווסף מדי שנה - עד גיל 18, ובנוסף ציין את היוזמה החדשה למימון טיפולי שיניים לקשישים מעל גיל 70 יחד עם השרה גילה גמליאל.



המראיין, העיתונאי אריה ארליך, הקשה לאור הקשר של ליצמן עם הנשיא רובי ריבלין וכמי שתמך בו ראשון, האם הוא שותף לתחושה שריבלין הקדיח תבשילו, לאחר שהשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה עם רבה רפורמית בבית הלבן.

"לא כל דבר שהנשיא עושה אני מסכים, ברור שאני לא מסכים שום דבר במה שנוגע לרפורמים", הסביר ליצמן, "לא מחיתי כי זה היה בבית של הנשיא אובמה, הזמינו את ריבלין להדלקת נרות והזמינו גם רפורמית. אם הוא היה הולך למקום רפורמי הייתי מוחה, אבל זה שאובמה הזמין לכן לא מחיתי והוא פעם גם אמר מפורש שהוא נגד רפורמים ולא מכיר סוג יהדות כזה", גונן על הנשיא.

"אני לא מסכים לגישה שתוקפים אותו, אני חושב שצריך לכבד נשיא גם אם לא מסכימים לדעותיו, אף שביקורת מותר למתוח", הוסיף ליצמן, שהתייחס גם לארגון 'שוברים שתיקה' והצהיר: "אני תומך בדברי ראש הממשלה לגבי שוברים שתיקה, לא יתכן שייצאו עם טענות לגויים".
ליצמן ריבלין שוברים שתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד