כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הישג באו"ם: יום כיפור הוא יום חג

מעכשיו: לא יתקיימו דיונים במהלך יום כיפור באו"ם • ההישג - בעקבות שיתוף פעולה עם האמריקאים

מליאת האו''ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90
מליאת האו''ם. צילום: אבי אוחיון, פלאש 90 צילום: אבי אוחיון, פלאש 90


ניצחון ישראלי באו"ם; יום כיפור הוגדר כיום חג רשמי. בהחלטה תקדימית שהתקבלה בעקבות מהלך דיפלומטי ממושך של המשלחת הישראלית לאו"ם, יום כיפור יוכר כיום שבתון רשמי באו"ם.

מטה האומות המאוחדות בניו יורק אישר בליל אמש (ה), כי יום כיפור יוכר כיום חג רשמי באו"ם, ובמסגרתו לא יתקיימו דיונים רשמיים והוא יוכר כיום חופש לעובדים. המהלך, אשר נרקם בהובלתו של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ובשיתוף פעולה עם המשלחת האמריקאית לאו"ם בהובלת השגרירה סמנתה פאוור, מהווה ניצחון דיפלומטי על הגורמים האנטי ישראלים באו"ם, אשר פעלו בכדי למנוע את המהלך: "יום כיפור הוא היום הקדוש ביותר לעם היהודי, על האו"ם היה להכיר בחשיבותו לפני שנים רבות", אמר השגריר דנון והוסיף: "מדובר בתיקון עוול היסטורי כלפי העם היהודי וכלפי מדינת ישראל".

המהלך הדיפלומטי נרקם בשיתוף עם המשלחת האמריקאית לאו"ם, אשר באמצעות שיתוף הפעולה בין המדינות, נוטרל הרוב האוטומטי נגד ישראל: "השותפות האמריקאית-ישראלית באו"ם היא שותפות של טוב מול רע, ושל נכון מול לא נכון", אמר השגריר דנון והוסיף: "ערכי הצדק המעוגנים בדת ובתרבות היהודית יקבלו במה בפרלמנט העמים, ויהוו חלק מהזיכרון ההיסטורי של הארגון אשר מוטה באופן קבוע נגד מדינת ישראל".

עד היום היו מוכרים באו"ם עשרה חגים רשמיים, וביניהם חג המולד ואיד אל-פיטר. ההחלטה קובעת את יום כיפור כחג רשמי באו״ם, דבר הנותן הכרה בינלאומית לחשיבות היום לדת היהודית, ומאפשרת גם לעובדים היהודים לקחת יום חופש שלא על חשבון ימי החופש המגיעים להם כחוק.

משמעות ההחלטה היא שלא יתקיימו דיונים רשמיים והצבעות במהלך יום כיפור, וזאת בניגוד למצב אשר היה קיים עד היום, ובמסגרתו עובדים יהודים נאלצו להיעדר מדיונים שהתקיימו באותו היום, או לחילופין להגיע לדיונים במהלך יום כיפור.
הישג או''ם חג ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד