ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

תקווה? מפת דרכים לשלום בסוריה

האו"ם גיבש מתווה לשלום בסוריה • מתיחות בין סין לארה"ב • ומה חדש בארץ? סיכום חדשות השבת

תקווה? מפת דרכים לשלום בסוריה
טוויטר


בבוקר שבת לאחר בשעה 9:00 נכווה תינוק ממשקה רותח שנשפך עליו, בבית ברחוב הרב לנדרס ברמת גן. צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים תל השומר תינוק כבן שנה וחצי במצב בינוני עם כוויות בדרגה ב' בחזה.

הרוגה שלישית: נפטרה מפצעיה הנערה שנפצעה קשה בתאונת הדרכים בשדה צבי לפני כשבועיים. מאז התאונה היתה במצב קשה, מונשמת ולא שבה להכרה. במהלך ליל שבת חלה התדרדרות במצבה ולפנות בוקר נפטרה.

שדה התעופה בהרצליה נסגר להמראות ונחיתות עקב סחף בוץ על המסלול. הגשמים החזקים אמש באזור הרצליה הציפו את השדות מסביב והם שהביאו לסחף בשדה התעופה. השדה נוקה ונפתח שוב להמראות ונחיתות.

בליל שבת, לוחמי האש של תחנה אזורית הרצליה פעלו במספר מוקדים לחילוץ, הערכה כללית 10 בתים הוצפו, נסרקו על ידי צוותים של לוחמי האש, אדם אחד ואישה אחת חולצו מביתם במצב טוב ולא נזקקו לטיפול רפואי. מספר כלי רכב נתקעו בשטפונות ונוסעי הרכבים חולצו על ידי לוחמי האש. לא היו נפגעים.

ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים הוזעקו בליל שבת למעון "מסילה" בכפר אוריה, בעקבות דיווח על שריפה במעון. מחקירה ראשונית של שבוצעה על ידי ראש מדור חקירות מכבאות והצלה ירושלים, טפסר משנה שמואל תורג'מן. עולה כי השריפה החלה בעקבות הצתה במזיד. סמל עומרי אברהם מפקד צוות שנכנס עם צוותו ראשון לשריפה במעון: "קיבלנו דיווח על שריפה במעון לבנות "מסילה". הגענו למקום, בכוח של ארבעה צוותי כיבוי ומנוף גבהים. עם כניסתנו למקום, הבחנו בעשן רב היוצא מהבניין, וכן נמסר לנו מסגל המעון, כי יש בנות המתבצרות עם נשק קר בתוך אחד החדרים. בנוסף נאמר לנו שאותן הבנות הציתו את החדר שלהן.

"נכנסנו מיד למבנה בליווי של כוח משטרה, פרצנו לחדר הנעול והתחלנו בפעולות הכיבוי וחילוץ של הבנות שהיו לכודות בעשן שהצטבר בחדר. תוך כדי שפילסתי את דרכי דרך העשן שהצטבר במקום, ראיתי בפינת החדר את אחת הבנות כשהיא מחזיקה סכין, שכנעתי אותה לזרוק את הסכין ופיניתי אותה באופן מיידי מהחדר הבוער. במקביל השוטרים שנכנסו איתנו השתלטו במהירות על המתבצרות הנוספות, וביחד עם לוחמי האש פינו אותן מהמבנה. סה"כ חילצנו ופינינו חמש בנות שהתבצרו, ובנוסף עוד כמה אנשי סגל ששאפו עשן והועברו לטיפול ובדיקת מד"א במקום".

חדשות חוץ:
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי לארצו אין שום כוונה לפגוע ביחסים עם הטורקי, והבעיה היא עם ההנהגה הנוכחית במדינה. "דבר אינו נצחי", אמר על השלטון הטורקי.

69 כורדים ושני חיילים טורקים נהרגו בארבעת הימים האחרונים, בעימותים בין כוחות הביטחון הטורקיים לבין פעילי מפלגת הפועלים הכורדית ה-PKK בדרום-מזרח המדינה.

מועצת הביטחון של האו"ם אישרה את מפת הדרכים לתוכנית שלום בסוריה, שאותה גיבשו חמש החברות בעלות זכות הווטו במועצה. ההצעה עברה פה אחד.

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי אמר כי "חייבת להתקבל החלטה בנוגע לממשלת מעבר בסוריה תוך חודש או חודשיים". קרי דיבר במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ואמר כי מטרת השיחות בין האופוזיציה הסורית לממשל אסד היא להגיע לידי הסכם על ממשלת אחדות. לברוב הוסיף כי הסכם כזה יוכל להיחתם תוך שישה חודשים.

סין מאשימה את ארה"ב ב"פרובוקציה צבאית" בשל טיסת מפציץ כבד מסוג בואינג B-52 מעל שמי האיים המלאכותיים עליהם דורשת סין בעלות בים סין הדרומי. משרד ההגנה הסיני אמר כי ארה"ב מחריפה את המתח באזור בכוונה תחילה, ודרש מוושינגטון לנקוט באמצעים מיידים כדי למנוע תקריות כאלו ונזק ביחסי שני הצבאות.

בים האגאי טבעו למוות 18 מהגרים, שהיו בדרכם מטורקיה לאי היווני קלימנוס. 14 אחרים, בהם סורים, עיראקים ופקיסטנים, חולצו על ידי כוחות משמר החופים הטורקי.

תשעה חיילים עיראקים נהרגו בשוגג בליל שבת בתקיפה אווירית של הקואליציה בראשות ארצות הברית. הכוחות, תקפו כמה יעדים סמוך לפלוג'ה בהתבסס על מידע מודיעיני עיראקי. הנושא נמצא תחת חקירה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר בליל שבת כי הוא פעל להפחית את מספר האסירים בכלא במפרץ גואנטנמו בקובה, במטרה בסופו של דבר לסגור את המתקן. הכלא בגואנטנמו אינו פועל תחת החוק האמריקני, והוא משמש את וושינגטון כמתקן מאסר לחשודים בטרור.

רעש אדמה בעוצמה 6.3 הורגש בצפון-מזרח מדינת האיים ונואטו שבדרום מערב האוקיינוס השקט, בשבת לפנות בוקר (שעון ישראל). לא דווח על נפגעים או על נזק.

בהתאם להסכם הגרעין שעליו חתמה עם המעצמות, איראן תעביר תשעה טונות של אורניום מועשר לרוסיה בימים הקרובים, כך אישר ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי.

מצב חירום בבירה בייג'ינג הוכרז על ידי הרשויות בסין, בשל זיהום אוויר מסוכן. כ-22 מיליון תושבים המתגוררים בעיר הונחו להישאר בבתים ובתי הספר נסגרו. תנועת כלי הרכב צומצמה וכן נאסרה כל הדלקת עשן בחוץ.

בחודש האחרון נהרגו לפחות 75 בני אדם בהפגנות נגד הפקעת אדמות במחוז אורומיה שבמזרח אתיופיה. על פי הדיווחים של ארגון זכויות האדם Human Rights Watch, כוחות הביטחון האתיופיים פתחו באש לעבר המפגינים ופצעו רבים מהם. לעומת זאת, ממשלת אתיופיה טענה כי רק חמישה מפגינים נהרגו.

ברק אובמה נשיא ארצות הברית, נפגש עם משפחות הקורבנות מהטבח שאירע לפני כשבועיים וחצי בסן ברנרדינו, קליפורניה שם נרצחו 14 בני אדם ונפצעו 17. אובמה אמר בתום המפגש כי המשפחות "מייצגות את הכוח, האחדות והאהבה שקיימת בארצות הברית".

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק"א ורשת 'קבוצת העיתונאים רוטרניק'
סיכום שבת סוריה תינוק פציעה כוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד