כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

הפגנה מול בית ראש השב"כ ברמות

פרשת דומא: מאות מול בית יורם כהן בירושלים, במחאה נגד העינויים אותם עוברים העצורים • 4 עוכבו לחקירה

בהפגנה הלילה
בהפגנה הלילה


פרשת דומא: קרוב לאלף איש איש הפגינו הערב (מוצ"ש) מול ביתו של ראש השב"כ יורם כהן, בשכונת רמות בירושלים, במחאה על העינוים אותם עוברים הנערים. הכבישים באזור נחסמו לתנועה.

4 צעירים עוכבו לחקירה.

תוך כך, שופט בימ"ש העליון עוזי פוגלמן, הורה למדינה להגיב תוך 4 שעות לעתירת אחד מעצורי דומא, הדורש להפסיק את ההתעללות בו ולהתיר מפגש עם עורך דינו.

עו"ד איתמר בן גביר ביקש מבימ"ש העליון להוציא צו על תנאי וצו ביניים בדרישה לחייב את השב"כ להסביר מדוע לא תיפסק ההתעללות באחד העצורים שעדיין נאסרה עליו הפגישה עם עורך הדין. עו"ד בן גביר גם טוען שצו הארכת המפגש הסתיים והוא דורש לראות את מרשו.

עוד נכתב בעתירה בין היתר, כי התעללות זאת מנוגדת לחוק במדינת ישראל ובין היתר היא כוללת אלימות פיזית, מניעת שינה, פגיעות באברים רגישים ועוד.


צילום: ארגון חוננו

"החוק במדינת ישראל כמו גם חוקי המשפט הבינלאומי לא מתירים התעללות כזאת. ערכי היסוד של השיטה הדמוקרטית מחייבים התערבותו של בית משפט זה. ערכי הצדק ביהדות מחייבים אף הם התערבות של בית משפט זה. חקירת שירות הביטחון הכללי לא תוביל למציאת האשמים ולחשיפת הפרשה, אלא לכל היותר למציאת שעירים לעזאזל שיודו במעשים לא להם והכל כדי למנוע המשך ההתעללות".

צילום: ארגון חוננו










הפגנה דומה עוד בימש שבכ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד