ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

דיווח: ישראל חיסלה את סמיר קונטאר בפרבר ליד דמשק

שבע שנים לאחר ששוחרר - חיזבאללה מדווח כי בכיר הארגון ומי שעומד בראש צבא ההתנגדות הדרוזי העומד לצדו של בשאר אסד, חוסל על ידי חיל האוויר הישראלי • קונטאר הוא זה שביצע את הרצח האכזרי של בני משפחת הרן ב-1979

סמיר קונטר, צילום: ויקיפדיה
סמיר קונטר, צילום: ויקיפדיה


דיווחים שונים בסוריה על כך שישראל חיסלה הלילה (א') את סמיר קונטאר, בכיר חיזבאללה ששוחרר בעסקת רגב וגולדווסר, ונושא באחריות לפיגוע האכזרי בנהריה בשנת 1979 בו נרצחו ארבעה בני אדם.



בנוסף, על פי הדיווחים חוסל אף פרחאן שעלאן, מפקד בצבא ההתנגדות הסורי. 'צבא ההתנגדות' פעיל ברמת הגולן הסורית, נשען על פעילים דרוזים ונחשב תומך בנשיא סוריה בשאר אסד.

בסאם קונטר, אחיו של סמיר, צייץ בחשבון הטוויטר שהוא מחזיק כי סמיר אכן נהרג. בסאם כתב: "גאים להשתייך למשפחות החללים, אחרי שלושה עשורים שבהם השתייכנו למשפחות האסירים". העיתון הערבי "ראיי אליום" שיוצא לאור בלונדון, דיווח כי קונטאר חוסל על ידי חיל האוויר של ישראל בעת ששהה בבניין בן שש קומות בעיר ג'רמאנה, פרבר של דמשק.

בחדשות וואלה מדווחים כי לפני כשלוש שנים הטיל חיזבאללה על האסיר המשוחרר קונטאר את המשימה להקים חזית חדשה נגד ישראל ברמת הגולן הסורית. ככל הנראה, בארגון הלבנוני חשבו כי קשרי הדם שלו לבני המקום הדרוזים יסייעו לו בהשגת המטרה. בתוקף תפקידו מונה קונטאר לגבש ועדות התנגדות מקומיות שילחמו בארגון האסלאמי ג'בהת אל נוסרה, ואף יבצעו פעילות אלימה כנגד ישראל.

פרשנים צבאיים אומרים כי קונטאר לא הצליח להתמודד עם המעקב הצמוד של המודיעין הישראלי ועם קו ההגנה החזק שהציב פיקוד הצפון ברמת הגולן. במקרה אחד בשנת 2014 אמנם הונחו מטעני חבלה שגרמו לפציעה קשה של קצין מחטיבת הצנחנים, אך שאר הניסיונות סוכלו. פעולותיו של קונטאר לא הוגדרו ככישלון בפומבי, אך לאזור הכפר חאדר שבקוניטרה הגיע - ככל הנראה כדי לקחת פיקוד - ג'יהאד מורנייה, בנו של ראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה עימאד מורנייה, שלפי פרסומים זרים חוסל על ידי המוסד בשנת 2008.

אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב, ששימש בשנת 79 מ"פ בצנחנים בצפון, בירך על חיסולו של סמיר קונטאר: "כן יאבדו כל אויבך השם. בתודה והערכה למי שפעלו לחיסולו של סמיר קונטאר וראשי מחבלים נוספים. על סגירת החשבון ברציחתם של דני ושתי בנות משפחת הרן ושני שוטרים בפיגוע בנהריה בשנת 79' ומניעת פיגועים עתידיים".

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג צייץ בחשבון הטוויטר: "‏מחזק את אמירתה של סמדר הרן היקרה: חיסול קונטאר- צדק היסטורי. הוא היה טרוריסט שלא זנח ליום אחד את דרך הטרור והרצח. האזור בטוח יותר בלעדיו".

ח"כ אלוף (במיל') איל בן ראובן מהמחנה הציוני, לשעבר סגן מפקד פיקוד צפון: "גורמי צה"ל, המודיעין וחיל האוויר ונוספים ראויים לכל שבח לאחר שעל פי מקורות זרים חיסלו הבוקר את סמיר קונטר ובכיר חיזבאללה נוסף במבצע מורכב ומסובך. קונטר, רוצח נתעב שרצח בדם קר את משפחת הרן בעבר. לאחר שחרורו בעסקת רגב-גולדווסר המשיך לפעול במסגרת חיזבאללה, תוך שהוא מקים תשתיות טרור ברמת הגולן הסורית, נגד מדינת ישראל. מהיכרותנו את חיזבאללה אין ספק שצה"ל נערך לאפשרות של תגובת הארגון, סביר להניח שתגובה, אם תהיה, תהיה מדודה ושלא על מנת להבעיר את האזור למערכה כוללת.

ח"כ קסאניה סבטלובה, מומחית למזרח תיכון ואסלאם, בתגובה לחיסול קונטאר: "בזמן ביקורי בלבנון כאשר סיקרתי ב-2005 וב-2006 את 'אביב הארזים' ואת הנסיגה של הכוחות הסוריים מלבנון, ראיתי שתמונותיו נתלו בכל מקום בכמות שעוברת את זאת תמונות חסן נסראללה. הוא ביצע פיגוע מחריד ואחרי שהשתחרר לא הביע חרטה ואף סיפר בטלויזיה הלבנונית איך נאבק בגבורה ב״ציונים״. החיסול של קונטאר הגיע בנקודה כואבת בשביל חיזבאללה שאיבדה רק בחודש האחרון 96 פעילים ובכירים בסוריה".

רוצח אכזרי: ההיסטוריה המדממת של סמיר קונטאר
כזכור, באפריל 1979 הוביל סמיר קונטאר אז נער בן שש עשרה וחצי, חוליה בת ארבעה מחבלים מלבנון, שהשתייכו לחזית לשחרור פלסטין. בשעת חצות הם הגיעו בסירת גומי לנהריה וירדו לחוף. אנשי החוליה ירו על רכב משטרה, ובעקבות הירי נהרג השוטר אליהו שחר. אחר כך פרצו לדירתם של בני משפחת הרן בטרם הגיעה תגבורת של כוחות משטרה. הם לקחו כבני ערובה את דני הרן בן ה-31 יחד עם בתו בת הארבע, עינת. האם, סמדר, הצליחה להסתתר באינטרסול מעל חדר השינה יחד עם בתה בת השנתיים, יעל, ושכנה.

לאחר תפיסת בני הערובה, נלקחו דני ועינת אל חוף הים, שם התפתח קרב יריות עם שוטרים ועם חיילי צה"ל. סמיר קונטאר ירה בדני הרן מטווח קצר בגבו והרגו מול עיניה של בתו עינת, ולאחר מכן הרג גם את עינת, כשרוצץ בקת הרובה את גולגלתה כנגד סלע. בביתם, באינטרסול, נחנקה למוות בתה בת השנתיים של סמדר, יעל, תוך כדי ניסיונותיה של האם להשתיקה כדי שלא יתגלו על ידי החוליה.

בחילופי היריות שהיו על החוף נהרגו שוטר ישראלי ושניים מאנשי החוליה של קונטאר. קונטאר ואיש החוליה הרביעי, אחמד אברס, נתפסו. זה האחרון שוחרר על ידי ישראל בעסקת ג'יבריל בשנת 1985, בה שוחררו 1,150 אסירים בתמורה לשלושה חיילים ישראלים.

ביוני 2008 אישרה ממשלת ישראל עסקת חילופי שבויים, שבה שוחררו קונטאר ו-4 אסירים נוספים. בתמורה קיבלה ישראל מחזבאללה את גופות שני החיילים החטופים אלדד רגב ואודי גולדווסר, וכן מידע על הנווט השבוי רון ארד.
סמיר קונטר חיסול דמשק חיל האויר חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד