י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

גפני: "הרב שך התנגד לתקצוב מלא של הישיבות"

יו"ר 'דגל התורה' גפני נאם בדינר חגיגי לכבוד ישיבת 'גאון יעקב' - בהשתתפות הגראי"ל שטיינמן • צפו בתיעוד של אלי קובין

גפני: "הרב שך התנגד לתקצוב מלא של הישיבות"
אלי קובין


יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני התייחס אמש (מוצ"ש) לתקציבי הישיבות והיחס המזלזל אליו בתקשורת, את הדברים אמר בכנס שנערך עבור ישיבת 'גאון יעקב' בהשתתפות הגראי"ל שטיינמן.



"אם היה עשרה צדיקים בסדום מה היה קורה? סדום לא הייתה נהפכת. עשרה אברכים שהיו יושבים בסדם בצד ולומדים תורה והייתה ישיבה כזאת של עשרה אברכים סדום לא הייתה נהפכת. ומה היו כותבים בעיתון למחרת? היה כתוב שיש עשרה פרזיטים שלא תורמים לכלכלה של סדום".

גפני הוסיף כי "בזמנו רצו שהישיבות יקבלו כמו כולם תקציב של 100 אחוז, אבל הרב שך זצ"ל סירב בגלל כמה סיבות. הסיבה הראשונה שהוא אמר שהיום יש קואליציה שיתנו תקציב של 100 אחוז ומחר לא תהיה קואליציה כזאת ולא יתנו כזה תקציב ואולי לא 50 או 20 אחוז ואז הישיבות לא יוכלו להחזיק עצמם כי הם היו תלוי בכסף ממשלתי, זו סיבה אחת שהרב שך אמר".

"אבל הייתה סיבה נוספת", מוסיף גפני, "הרב שך אמר כי תורה בעם ישראל מחזיקה את הציבור כולו - אין דבר כזה שתהיה ישיבה מבלי שיהיה 'יששכר וזבולון', תמיד בעם ישראל היו אנשים שמחזיקים את התורה ואי אפשר לתת לממשלה, שהם יהיו לבד.

"היתה תקופה עכשיו שהיו אמורים להפסיק את תקציב הישיבות ולהגיע למצב כזה שלא תהיה בכלל תמיכה, ומה שאנחנו נלחמים עכשיו זה שנקבל מה שהממשלה הבטיחה לממן את החלק שלה. שתדעו שהכספים האלו לא מחזיקים את עולם התורה. זה לא מספיק".



































הרב שטיינמן הגראי''ל גפני גאון יעקב תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד