י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

השב"כ: התקדמות בפרשת כפר דומא

עו"ד בן גביר תוקף את ההודעה על ההתקדמות - "שקר שנועד להכשיר את המשך העינויים" • כל הפרטים שמותר לפרסם

עו"ד איתמר בן גביר במסיבת עיתונאים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90
עו"ד איתמר בן גביר במסיבת עיתונאים, צילום: יונתן זינדל, פלאש90


הותר לפרסום כי בימים האחרונים חלה התקדמות בחקירת הפיגוע בדומא, וכך מאשרים בשירות הביטחון הכללי ובמשטרה. יצויין כי כל שאר הפרטים הנוגעים לחקירה הם תחת איסור פרסום.

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג את אחד העצורים בפרשה, טוען כי "ההדלפה של שירות הביטחון הכללי על התקדמות בחקירת דומא היא נסיון בוטה להכשיר את לב השופטים בדיון בבג"צ, להמשיך את העינויים שנעשים בנחקרים".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בג"צ קבע דיון בעתירתו של אחרון העצורים שעליו עדין חל איסור מפגש עם עורך דין לשעה 12:30. הדיון בפני השופטים עוזי פוגלמן, אהרן ברק, דפנה ברק-ארז ומני מזוז. ההרכב קיבל את בקשת עורך דין בן גביר שדרש הדיון בדלתיים פתוחות לפחות בחלקו הגלוי. בעתירה מתבקשים השופטים לאפשר מפגש עם עורך דין באופן מיידי, וכן להורות על הפסקת העינויים וההתעללות בחשוד.

"אינני יודע אם יש התקדמות משמעותית, אך הערכתי שאם הייתה התקדמות כזאת - צו איסור המפגש היה מוסר והשב"כ לא היה מונע ממני לראות את מרשי, אם יש התקדמות אין טעם לאיסור מפגש עם עו"ד", אומר בן גביר.

מארגון חוננו נמסר: "עינוי של יהודים קטינים במרתפי השב"כ אינו מתקבל על הדעת בשום אופן. כל אזרח בישראל שהיה עובר עינויים צורבים כאלו, ועוד מצד בני עמו, היה מספק לחוקריו את הסחורה.

"לצערנו, חקירת הארוע בדומא נמצאת תחת צווי איסור פרסום ולכן הציבור בישראל טרם נחשף לכל התנהלות גורמי החקירה בתיק. אנו בטוחים כי זכות הציבור לדעת את הפרטים, לב יהודי לא יוכל להישאר אדיש לפרטים אלו. ולא יוכל לקבלם בשום צורה.

"נזכיר כי חלק מהחשודים עדיין אינם רואים עו"ד חלקם כבר מעל 20 יום, שיטות החקירה האכזריות והבלתי חוקיות, וכן את התנהלות שרות הביטחון הכללי שעוד תדובר ככל הנראה. ועוד לא הזכרנו את המידע שהביא ח"כ רטאס. כל אלה יביאו למצב שלעולם לא נדע את האמת שמאחורי הארועים בדומא".

השופט עוזי פוגלמן כתב הלילה בהחלטתו כי הוא מניח שעד לדיון שיתקיים בעתירה (בשעות הצהרים), לא ננקטים נגד העותר אמצעים פיזיים בחקירתו. בכך למעשה רמז השופט שככל שננקטים אמצעים כאלה על המדינה להפסיקם.
דומא איתמר בן גביר שב''כ חקירה פרשת דומא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד