כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הסיקריקים מציקים - והסועדים חוגגים

בית שמש: קבוצת סיקריקים מציקה 'למלווה מלכה' שעורך הרב ישעיה דבלינגר מדי שבוע, אך הוא לא נכנע

הסיקריקים מציקים - והסועדים חוגגים
.


התפתחות בפרשייה שמסעירה את רמת בית שמש בחודשים האחרונים: קבוצת סיקרקים רודפת בני משפחה שכל חטאם היא עריכת סעודת מלוה מלכה מידי מוצאי שבת. כבר למעלה משנתיים, הרב ישעיה דבלינגר מארגן מידי שבוע סעודת מלווה מלכה לחברים וידידים בביתו בשכונת חפציבה. הדברים היו לצנינים בעיני הסיקרקים תושבי העיר, ללא שום סיבה הגיונית לעין.

כזכור, כפי שפורסם בעבר ב'בחדרי חרדים', חשוד שהתיז זפת על דלת הבית עוכב לחקירה, אולם שוחרר בסיומה. בשבוע שעבר עוכב חשוד נוסף, גם הוא שוחרר.

כבר תקופה ארוכה שהסיקרקים החליטו להציק לו בכל דרך אפשרית. "לפני מספר חודשים הוא קיבל מכתב שם הזהירו אותו שיפסיק עם הסעודות, ודרשו ממנו לעזוב את השכונה. הם איימו כי האם לא ישמע להם, יסתמו לו את המנעולים ויגרמו לו לצאת מהבית".

בנוסף צלצלו אליו מחסוי, ואמרו לו שאם לא יפסיק יגרמו לו לנזקים. דבלינגר השיב: "אמשיך לעשות את הסעודה מידי שבוע, מדובר באנשים שבאים לשבת ולאכול יחד תוך כדי שירה".

לפני מספר שבועות הגיע אדם רעול פנים, והתיז זפת על דלת הבית ועל הקיר ליד. כמו כן מספר פעמים סתמו לו את מנעול הבית, פעמיים הוא החליף, אך בפעם השלישית החליט להשאיר את הדלת פתוחה "אני לא מוכן לספוג נזקים כספיים נוספים" אמר.

נעשו ניסיונות פשרה על ידי גוף שלישי, אך הם לא הסכימו לדבר לפני שלא מפסיקים את המלווה מלכה. נעשו מספר פניות למשטרה, אך מעבר לעיכוב שני חשודים ששוחררו בתום חקירתם, לא נעשה דבר.

"ממש לא מפריע לי שהם מפגינים, שימשיכו. בהפגנה האחרונה רציתי לרדת אליהם ולכבד אותם בשתיה קלה, אך הם עזבו בטרם הספקתי. שיבואו שוב ואכבד אותם", אומר הרב דבלינגר ל'בחדרי חרדים'.

אחיינו, אברהם יצחק, המתגורר בביתו, החנה ביום שלישי האחרון את רכבו מתחת לבית, וכשחזר גילה כי הצמיגים נוקבו. "הם מחפשים סיבה למסיבה, אין להם שום דמות רבנית שתומכת בהם". למה בכל זאת הם מפגינים? "מציק להם ששיש שני אברכים שעומדים בחוץ ומעשנים סיגריה ללא חליפה. משעמם להם".

דבלינגר ממש לא מתכוון להפסיק את הסעודה השבועית, אך יחד עם זאת אומר: "אני לא מחנה את הרכב מתחת לבית, מחשש שיגרמו לו נזקים, כפי שעשו לכלי הרכב של אחייני".

בשבת בלילה, עת התפלל הרב דבלינגר בבית הכנסת תולדות אברהם יצחק, הגיעו מספר קיצונים והפגינו נגדו למשך כ-10 דקות, ועזבו את המקום. בערב שבת, הופצו פשקווילים ברחבי השכונה עם הכותרת "השטן מרקד במחנינו". עוד נכתב "האספסוף מצאו להם מקום וזמן בתוך שכונתינו הקד' להתכנס מידי פעם ולפעמים אף להשתכר במסווה של מלוה מלכה במוצאי שבתות או אנשים ונשים לשירת הים וכד'".

מפקד משטרת בית שמש סנ"צ שלומי טולדנו, הבטיח ביום שישי לטפל בנושא ביסודות, אולם מאז לא ננקטו צעדים שאכן שינו את המציאות.

במשטרת ירושלים הוגשה תלונה על התזת זפת על דלת הבית לפני כחודש, וחשוד במעשה נעצר ונחקר, הוא הכחיש כל קשר למעשה ושוחרר. בשבוע שעבר עוכב חשוד נוסף ואף הוא שוחרר לביתו. על ניקוב הצמיגים גם כן הוגשה תלונה. במשטרת ירושלים אומרים ל'בחדרי חרדים' כי החקירה בעניין נמשכת.

הסיקרקים מאיימים כי הערב (א') יפרסמו פשקווילים עם שמותיהם של הרב דבלינגר ומשתתפים נוספים באותן הסעודות.





סיקרקים בית שמש מלווה מלכה רכב צמיגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד