ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הצעת חוק חדשה: הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל

אור ירוק: "לצד הצעת החוק, על הרשויות לדאוג להתקנת פסי האטה, הנמכת המדרכות והצבת שלטים המתריעים על ריכוז גבוהה של אוכלוסיית הילדים והקשישים בסביבה"

הצעת חוק חדשה: הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל



בשבוע שעבר, הניח חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) על שולחנו של יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בהארכת זמן הרמזור להולכי רגל בסביבה בה יש ריכוז גבוהה של קשישים. על פי הצעת החוק החדשה, משך זמן הרמזור יוארך מ-1.3 מטר לשניה ל-0.9 מטר לשניה, על מנת שמשך חציית הכביש יתאים ליכולת אוכלוסיית הקשישים בסביבה ותפחית את הסיכון של אי-סיום חציית הכביש טרם מתחלף הרמזור. הצעת החוק הוגשה, כאמור, על ידי חבר הכנסת נחמן שי, בשיתוף 69 חברי כנסת נוספים הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה. הצעת החוק הוגשה לא לפני שפנה חבר הכנסת שי לשר התחבורה כבר ביולי בבקשה לטפל בנושא באופן מידי.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "החלת השינוי האמור בצמתים בסביבת בתי אבות ובמקומות נוספים שבהם יש ריבוי של משתמשי דרך קשישים, יכולה להביא לשיפור רמת הבטיחות ולהקטנת מספר הנפגעים הקשישים הולכי הרגל. בנוסף, נוכח העובדה ששיעור הילדים ההרוגים מכלל ההרוגים בתאונות בישראל הוא בין הגבוהים בקרב המדינות המפותחות, מוצע להחיל את השינוי האמור גם בצמתים שבקרבת בתי ספר".

הצעת החוק מגיעה לנוכח העלייה החדה במספר הקשישים שנהרגו השנה בתאונות דרכים ביחס לשנה הקודמת. על פי נתוני עמותת אור ירוק מתחילת השנה נהרגו 94 קשישים בתאונות דרכים לעומת 68 קשישים שנהרגו בכל שנת 2014 מתאונות דרכים.

הצעת החוק מסתמכת, בין היתר, על מחקרים בארץ ובעולם אשר הוכיחו באופן ברור, כי אחד הפתרונות האפקטיביים לפגיעה בהולכי רגל קשישים בעת חציית צומת מרומזר הוא הארכת זמן האור הירוק ברמזור.

עמותת אור ירוק: "הצעת החוק בנושא הארכת משך הזמן של הרמזור הירוק של הולכי הרגל בסביבה בהריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מעונות יום לקשיש או בתי חולים, היא מבורכת. לצידה, על הרשויות לדאוג להתקנת פסי האטה, הנמכת המדרכות והצבת שלטים המתריעים על ריכוז גבוהה של אוכלוסיית הקשישים בסביבה".
עמותת אור ירוק כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד