כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מנדלבליט מועמד יחיד ליועץ המשפטי

וועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה מצאה מועמד אחד בלבד שזכה לאישור של ארבעת חברי הוועדה

פלאש 90
פלאש 90


באם לא יהיו הפתעות, מזכיר הממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הוא היועץ המשפטי לממשלה הבא, על פי המלצת הוועדה המקצועית-ציבורית לאיתור מועמדים שפגשה תשעה מועמדים.

הועדה המקצועית-ציבורית לאיתור מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא ביהמ"ש העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, סיימה היום (א) את פעילותה.

לאחר שראיינה את המועמדים לתפקיד ולאחר שקילת הדברים ו-14 ישיבות שקויימו, לרבות לצורך דיון בהסתייגויות שהוגשו לועדה, העבירה הועדה לפני זמן קצר לראש הממשלה ולשרת המשפטים את שמו של המועמד היחיד שזכה לתמיכה של 4 מבין חברי הועדה (כנדרש על פי החלטת הממשלה).

המועמד הוא ד"ר אלוף (במיל.) אביחי מנדלבליט (52), שנולד וגדל בתל אביב ומתגורר כיום בפתח תקווה. בגיל 26 חזר בתשובה והיה תלמידו של האדמו"ר ברוך שלום הלוי אשלג.

בראש הועדה עומד נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), השופט אשר גרוניס.

חברי הועדה הם: ח"כ ד"ר ענת ברקו; עו"ד יחיאל כץ; שר המשפטים לשעבר, עו"ד משה נסים; פרופ' גבריאלה שלו.

בתגובה לבחירת הועדה במועמד מנדלבליט, אומרים בתנועה למשילות ודמוקרטיה כי "הגשת מועמד אחד ויחיד לממשלה לאישור אינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

"כאשר מוגש מועמד אחד, וועדת האיתור הופכת למעשה לוועדת מינוי, ומכתיבה לממשלה את הבחירה. הציבור זכאי לכך שנבחריו, הנושאים באחריות הציבורית, יחזיקו גם בסמכות הנדרשת לכך".
מנדלבליט גרוניס יועץ משפטי וועדה איתור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד