י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המנטרה החדשה: אמא טובה היא אמא שמשקיעה בעצמה

לאיזה סוג אמא את מחשיבה את עצמך? מתמסרת? משחררת? איך מצליחים גם לתת את המקסימום לבני הבית ועדיין לשמור לעצמנו את הספייס הנדרש?

המנטרה החדשה: אמא טובה היא אמא שמשקיעה בעצמה

מסתבר שיש שני סוגים של אמהות. האחת האמא המתמסרת. זו שתעמוד דום בכל יום בכל שעה ובכל מצב לפי דרישותיהם של ילדיה. השנייה האם המלכה. כלומר זו שילדיה מתיישרים לפי התנהלות שלה. אינני רומזת שאמא אחת אוהבת פחות את ילדיה, אלא שאמא אחת אוהבת פחות את עצמה ובסופו של דבר היא אמא לא מאושרת. ורואים. רואה הילד, רואה הבן זוג, רואה המראה בבוקר. אם להיות כנה, רובנו נשים של גם וגם ואם תשאלו אותי ההבדל הוא עניין של מינונים.

אז לכל המתמסרות. אלה ששכחו לאהוב את עצמן בדרך הנה כמה טיפים חשובים שיאפשרו לכן להיות גם וגם ולפנות לעצמכן זמן:

1. ערכו רשימות – עם משימות לתחזוק הזוגיות, לתחזוק ההופעה האישית, לנפש ולתחזוק המשפחה. רישמו איך הייתן רוצות שהחיים שלכן יראו בכל אחד מהתחומים ואל תשכחו לרדת לפרטים קטנים. סרט פעם בשבוע, מסעדה פעם בחודש, תחזוק כללי פעם בשבועיים, נסיעה לחו"ל פעם בשנה, שעת איכות זוגית פעמיים בשבוע, ספורט - 3 פעמים בשבוע וכו'. כל תחום חייב לבוא לידי ביטוי לפחות פעמיים בחודש.
2. עכשיו קחי יומן ומלאי בכותרות שלתוכן צריך לצוק בתחילת כל חודש תוכן קונקרטי.
3. יש לך מושג עכשיו איך חייך רוצים להתמלא ואיפה את רוצה להיות מושקעת? יופי. עכשיו בא החלק הקשה- צריך לעבוד בזה. להרים את עצמך לחוג גם כשהיה יום קשה, לשוטט באתרים ולהזמין כרטיסים לעוד חצי שנה כדי לקדם את הנופש הזוגי, לשלוח את הילדים לסבא וסבתא ולקחת סופ"ש לך ולבן זוגך בבית.
4. צאו לבלוי משפחתי משותף. נופש הוא מן המקובלים אבל גם באולינג יחד בכל גיל, קרטינג, קיר טיפוס, הליכה משותפת, מסעדה או כל דבר שייצור חוויה משותפת שבה את כאדם תבואי לידי ביטוי יאפשר לילדים שלך לראות אותך כאדם עם צרכים ולא רק אמא. ופשוטו כמשמעו- יעשו לך מקום.
5. כמו רב הגורואים לניהול זמן גם אני חוזרת לשיטה הטובה והישנה- תעדוף. מה חשוב? מה דחוף? מה לא חשוב ולא דחוף אבל צריך להעשות...(). רשימה כזו בתחילת כל יום תגרום לך לא לוותר על התכנונים לעצמך. חשוב לעשות וי ביום לפחות על מטלה אחת בכל רובריקה. כן. גם על הלא חשוב ולא דחוף.
6. ועכשיו פטנטים- שיתוף פעולה עם אמהות אחרות בהסעות או באירוח יכול לפנות זמן לפינוקים שמגיעים לך: טיפול פנים אצל הקוסמטיקאית שלך, בית קפה עם חברה, חידוש תיק האיפור וארון הבגדים. מותר לקחת יום חופש פעם בשבועיים או אפילו כמה שעות כדי למלא מצברים. אל תהססי להפעיל את יחסייך הטובים לצורך הצלחת המשימה.
נורא קל לוותר. התירוץ המושלם, הקדוש והבלתי מתפשר - הילדים. אבל בדיוק מהמקום הזה תעשי לך מקום .כי זה יחזור בענק הביתה. לילדים. וזה חשוב. לא פחות חשוב זה להיות הורה גם לעצמך. מה, לא מגיע לך?


זוגיות משפחה נופש שלום בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד