י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

נקודת האמת שבהם - היא השקר • טור

איך יתכן שישנו קומץ שבחוצפתו ובאופן גס ואלים מחציף פניו נגד מנהיג עולם התורה הגראי"ל שטיינמן?

הרב טורצקי. צילום: יעקב נחומי
הרב טורצקי. צילום: יעקב נחומי


זכיתי ובסייעתא דשמיא השתתפתי אמש בדינר מיוחד ומרשים למענה של אחת הישיבות המפוארות בבני ברק העומדת בראשותו של מורינו ורבינו רשכבה"ג מרן ראש הישיבה ר' אהרון לייב שטינמן שליט"א.

יחד עם מאות המשתתפים, עמדתי נפעם מהתייחסותו של מרן באופן אישי לכל אחד ואחד שעבר להתברך מפה קדשו. ההתרגשות אחזה בכולם, במיוחד באלו שזכו לעמוד שעה ארוכה ולהביט בזיו דיוקנו של מלאך ה' צבא-ות כפשוטו,

הגה"ח הצדיק ר' אלימלך בידרמן זכה ועמד זמן רב ליד מרן, כשכולו אחוז בהתרגשות מיוחדת, הוא היטיב לבטא את הרגשתו לאחר מכן בדרשתו, וכך אמר, "מי מאיתנו יודע להעריך את הזכות שנפלה בתוכנו שזכינו להסתופף בקרבת מלאך ה' מורי ורבי מרן ראש הישיבה. מדובר במושגים של גדלות התורה מתקופות שנות דור. עלינו להפיל תחינות ובקשות לבורא עולם שיאריך ימים ושנים בהנהגת כלל ישראל".

יצאתי מתוך האולם לחצר בסערת רגשות, הרהרתי לעצמי רבש"ע איך יתכן שהבלבול והשקר כל כך שולטים בעולם? איך יתכן שישנם אלו הנראים כאילו והם בני תורה מעיזים להחציף פניהם כנגד מנהיג עולם התורה. אדם שמסר ומוסר את נפשו שנים על גבי שנים למען התורה?

איך יתכן שישנו מצב של קומץ - אמנם קטן וזעיר - של אנשים שלמדו בעולם התורה ומלמדים בה שמעיזים לצאת ברוב חוצפתם ועזותם כנגד מנהיג הדור? הרי ברור וידוע לכולם כאור השמש ביום בהיר מסכת השקרים והאינטרסים האישיים המלווים את דרכם האפלה... הרי בבדיקה מועטת אפשר לגלות שכל כולם מורכבים מנגיעות מכף רגל ועד ראש... אז איך יתכן שיש מצב כה נוראי של עיוורון כה מוחשי אפוף במשאות ומדוחי שקר ושנאה גלויה, עד כדי רדיפת עולם התורה ללא כל אחריות מינימאלית?

הכיצד נהיינו שפוטים לדעות והנהגות בתוך עולם התורה, עולם הישיבות, באידיאולוגיה שחיה ונושמת מכוחניות, ומהפגנה להפגנה, תוך כדי שימוש באלימות. כאשר צעירי בחורי ישיבות עומדים בראש המערכה ומתנהגים כאחרוני המוסתים? איך זה שאין פוצה פה ומצפצף? איך יתכן שדווקא בדור הזה הצליחו להרוס את המושגים השמורים ביותר בעמנו "גדולי ישראל" ולהפוך אותם למרמס?

לא שמתי לב שידו של יהודי ת"ח ובר אוריין נשענת על כתפיי, הסתובבתי לעברו ובסערת רגשות הפניתי את תמיהותיי ורגשותיי אליו.

איך יתכן? זעקתי למולו.

הלה, בשלווה אופיינית, הפטיר לעומתי: "דע לך יקירי, אנו רואים בתקופה האחרונה נהירה אדירה של בעלי תשובה המתקרבים לתורה ומצוותיה. אתה יודע מה הסיבה להתקרבותם? בכל אדם יש נקודת אמת פנימית. ישנם רגעים בחיים שנקודה זו מתעוררת והופכת את חייהם באבחה אחת, זהו כוחה של נקודת אמת. גם כשחיו בעולם השקר הם חשבו שזה האמת של חייהם - עד שהגיע רגע הגילוי לאמת האמיתית הרוחנית.

"לצערנו הרב, נקודת האמת הפנימית של כל אותם אלה שתמהת על מעשיהם היא 'השקר', זו האמת היחידה הטמונה עמוק בלבבם. הנגיעה האישית היא זו שמזינה את האמת שלהם, וממילא כשהשקר היא נקודת האמת היחידה שמסתובבת עמוק בתוך לבם. כוחה של נגיעה וחוסר ישרות מוביל את השקר היישר לזרועותיו של האמת. לדאבון לב נלחמים הם על נקודת האמת שבליבם. שכל כולה היא שקר ונגיעות".

אדם שחש וחי עם כך שהשקר הוא האמת - לעולם לא יוכל לראות באמת את האמת. מה שמוטל עלינו הוא להידבק לאור האמת בדורנו ואין לך גדול מרבינו שליט"א אור האמת והנקיות בתוך דור שקר זה.
הרב שטיינמן הרב בידרמן מעמד גדול הדור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד